Google Plus +1

Bu Blog'da Ara

10 Mayıs 2010 Pazartesi

Debriyajı Kullanmanın İncelikleri


Evet sürücü adayı arkadaşlarım herkezin bildiği gibi araba kullanmak incelik isteyen bir iştir bu işi öğrenene kadar çok zaman harcarız kafa patlatırız netice irtibariyle bu işi öğreniriz ama önemli olan bu işi ne kadar zamanda öğrendiğimiz ve öğrendiklerimizin ne kadarını kullana biliyoruz.Bir arabayı kullanmak için debriyaj pedalı ile aramız çok ama çok iyi olmalıki aracımızı trafikte dar yollarda sokak aralarında rahat rahat kullana bilelim.Öncelikler debriyajın nerde kullanmalıyız önce bunu bilmeliyiz

Debriyaj Ne zaman Kullanılır

1.Vites Değiştirirken (Vites yükseltmek veya vites küçültmek)

2.Yavaşlayıp Dururken


yukarıdadanda belli olduğu gibi debriyajın kullanım alanı çok az ama iyi bir sürüş için çok iyi kavramasını ve kullanmasını bilmeliyiz.

Debriyajı Hangi Durumda Nasıl Kullanmalıyız

Arabayı Kaldırırken : Aracımızın başına geçtik debriyaja bastık ve vitesimizi 1'e taktık el frenizimiz indirdik(sağ ayak ferinin üzerinde olacak aksi takdirde arabamız kaya bilir)çıkış sinyalimiz verdik arabayı yerinde kaldırmamız gerekiyor bu durumda debriyaj çok önemli bi yer kaplıyor debriyajın kavrama noktasını yakalayamadığımız zaman araba stop eder yeniden çalıştırmk zorunda kalabiliriz bunu için yapmamız gereken çok basit ip uçları verecem debriyajı kullanmak için

*Devir saati olan arabalarda debriyajdan ayağımızı yavaş yavaş çekecez (sağ ayak fren üzerinde olacak)ayağımız debriyajdan çekerken gözümüz devir saatinde olacak öylebir noktaya gelince devir saatinin ibresi yerinde ufak ufak oynama yapar ve araba titremeye başlar işte bu oynamayı ve titremeyi yakaladığınız zaman kavrama (rölanti)noktasına geldik demektir.Evet kavrama noktasını yakaladık ve ayağımız o noktada sabitlenmeki öyle hassas bir noktadaki ayağınız en ufak oynamada aracınız stop eder buna dikkat etmeliyiz.Ayağımızı bu noktada sabitledikten sağ ayağımız fren pedalından kaldırarak hızlı ve seri bir biçimde gaz pedalına basıyoruz aracımızdaki titremenin geçtiğini göreceksiniz (gaz pedalına sonuna kadar yüklenmeyin sanki ayağınızın altında yumurta varmış gibi gaz pedalına basın (Devir saatinde 2 veya 20 yazan yere gelene kadar gaz vermeniz yeterlidir.işin en hassas yerine geldik gaz verirken aracımıza arabanın yerinden hareket ettiğini hissedeceksiniz ve gaz vermeyi kesmeden ayağınızı yavaş yavaş debriyajdan kaldırmaya devam edin eğer bunu uygularsanız sorunsuz bir kalkış yapa bilirsiniz.


*Devri saati olmayan arablarda ise yine aynı şekilde ayağınızı debriyajdan kaldırın direksiyonda normalde olmasından daha fazla titreme olacak ve motorun sesi değişekcek işte bu nokta kavrama noktasıdır geresi yine yukarıda anlattığım gibi olacak



Not: Rampalarda araç kaldırmak içinde yukarıda yazdıklarım aynen geçerlidir.Bazı forumlar bloglarda görüyorum rampalarda el frenini çekerek kaldırın diye yazıyorlar bence saçmalık gereksiz bir uygulama gibi geliyor ...

Vites Değiştirirken Debriyajın Kullanımı
Vites değiştiriceğiniz zaman sırasıyla
1.Ayağınızı gaz pedalından çekin
2.Debriyaja sonuna kadar basın
3.Vitesinizi değiştirin
4.Ayağınızı debriyajdan yavaşca kaldırın
5.Gaz vererek yolunuza devam edin

22 yorum:

Debriyajın kullanılmasını çok güzel anlatmışsınız emeğinize sağlık gerekli ve faydalı bilgilerinizin devamını bekliyorum saygılarımla

ay çok iyi açıklamışsınız teşekkür ederim.benim için çok iyi oldu bide bişe sorcam ben motordan geçemiyorum acaba sınavlarda yardım filan oluyomu tüm haklarım yandı tekrar kayıt olcam ama motor çok zor.

Hale hanım öncelikle siteme gösterdiğiniz ilgiden dolayı çok teşekkür ederim.Bahsettiğiniz şekilde sınavlarda yardım edilmesi mümkündeğil çünkü sınavlar ösym çatısı altında yapılıyor o yüzden tek yapmanız gereken sıkı bir çalışma emin olun başarılı olursunuz.Geçen sınav ve bu sınav soruları inanılmaz basit sorulardı.Kayıtlı bulunduğunuz kurumdan bu konu hakkında yardım isteyin size özel motor dersi versinler (ücret talep etmemeleri gerekli biz kendi kursiyerlerimize aynı uygulamayı yapıyoruz)birde internet üzerinden devamlı sorular çözün faydasını göreceksiniz.eğer halen sorun çözülmezse yanlış anlamayın ve kusura bakmayın kayıtlı bulunduğunuz kurstaki eğitimin kalitesinde sorun vardır eğer izmir içindeyseniz size yardımcı olmaya çalışırım başarılarınızın devamını dilerim saygılar....

hocam anlatımlarınız çok güzel hiç arabaya binmeden bile sadece yazılarınızı okuyarak araba kullanmayı öğrenebilir bir insan gerçekten çok teşekkür ediyorum bilgileriniz gerçekten çok işime yaradı

hocam dilinize sağlık çok güzel olmuş

Hocam benim kayıtlı olduğum sürücü kursundaki direksiyon hocalarım hiç böyle anlatmıyor dilinize sağlık izmirde olsaydım sizden ders almak isterdim

Tek kelime ile süper

okurkenh kendimi araba kullanıyormuş gibi hissettim. fevkalade anlatmışsınız teşekkürler

DEBREYAJ pedalı istirahat yeri değildir.

Ayağınızı Debreyaj pedalında bırakmayınız

aksi takdirde , Debrayaj Bilyesi , Şemsiye , Prizdirekt bilyesi ömründen önce biter...

çok güzel anlatmışsınız gerçekten benim direksiyon hocam sanki kırk yıllık sürücüymüşüm gibi davranıyo strese sokuyo beni anlatırken anlatımınız için teşekülrer..

yazılarımın işinize yaramsına çok sevindim her türlü sorunuza cevap vermeye hazırım başarılar diliyorum...

yaa çok güzel anlatmışsınız çok beyendim fakat ben direksiyon başına geçince bütün bunları unutup karıştırıyorummm neden..

hocam tşk yani uygulamalı olmadan kullanmayı sayenizde öğrendim...

bilgilerin işinize yaramasına sevindim

debriyajı yavaşta kaldırsak titreme yapıyır gaz da versek bununn için nasıl bir taktik verirsiniz dizellerde

Dizel motor güçlü motordur o yüzden kavrama noktasına yakın bir yere geldiğinde debriyaj araba hemen harekete geçer birazcık da gazı takviye olarak verirseniz rahat bir şekilde kalkış yapabilirsiniz

Hocam bu anlattığınız yöntem sadece dizel motorlu araçlarda geçerli denediğimden biliyorum benzinli araçlarda pratikle debriyaj kavrama noktası ayarlanır ve yokuşlarda el freni ile kalkılır .

Ya gercekten guzel anlatmissiniz yalniz benim tek sorunum arabayi ilk kaldirmak icin debriyajdan ayagimi yavas yavas kaldirmam gerekiyo ama ben onu yapamiyorum bana yardimci olun

Araç kullanırken paniğe kapılmayın ,
önce her bindiğiniz ve kullanacağınız aracın kavrama noktasını öğrenmek için
direksiyonun titrediği yeri beyninize yazın. ki
daha sonra rahat edin..kolay gelsin.

MÜJDE : Makedonya Üniversitelerin'de TIP , ECZACILIK , DİŞ HEKİMLİĞİ , FTR , ATT , PDR Ve Tüm Mühendislikler Sadece 4 BİN TL. ( DENKLİK VAR - YGS , LYS ŞARTI YOK ) Bilgi İçin Ekle Veya Ara 05437291767
www.facebook.com/bcanli02

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More