Google Plus +1

Bu Blog'da Ara

5 Mayıs 2010 Çarşamba

Araba nasıl sürülür ve kullanılır


DİREKSİYON EĞİTİMİ TEORİK ANLATIM

A. TAVSİYELER

1.Araç motor yağını ,cam suyunu,radyatör suyun haftada en az 2-3 kere mutlaka kontrol ediniz.

2.Akü suyunu kontrol ediniz (buharlaşmadan dolayı eksilme olabilir)

3.Akü kutup başları oksitlenme yaptıysa sıcak (kaynar su) kutup başlarına dökerek oksitleri temizleyin ve kutup başlıklarına gres yağı sürmeyi ihmal etmeyin.

4.Aracınıza binmeden önce ve aracınızdan indikten sonra mutlaka aracınız etrafına bir tur atın lastiklere ve kaportayı inceleyin.

B.ARACIMIZI TANIYALIM

1.Aracımızın göstergelerini tanıyalım hangi işaret ne anlama geldiğini mutlaka bilelim.

2.Direksiyonun sağında ve solunda bulunan kolların ne işe yaradığını öğrenelim

3.Direksiyonun altında bulunan Sol baştan sırasıyla Debriyaj – Fren - Gaz pedallarını yerlerini ve işe yaradığını bilelim (Sol ayak sadece debriyajı kullanacak sağ ayak ise hem fren hemde gaz pedalını kullanacak sol ayak ile KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE FRENE BASILMAYACAK.

4.Vites kolunun nerde olduğunu ve nasıl kullanılacağını viteslerin yerini kavrayalım

5.El freninin nerde olduğunun ve nasıl kullanılacağını bilelim

C.ARAÇ KULLANMAYA HAZIRLIK
http://izmirmtsk.blogspot.com/
1.Sürücü koltuğunun kendi boyumuza göre ayarlanması.

2.Arka görüş aynalarının (dikiz aynaları) ayarlanması.

3.Emniyet kemerinin takılması ve öneminin bilinmesi.

4.Debriyaj pedalına basarak Vitesi Boş konumuna getirilmesi (El freninin çekik olmadığı durumlarda sağ ayağımız frende olması lazım aksi takdirde araba kayar gider.
D.ARACIMIZI HAREKETE HAZIR HALE GETİRME
1.Gerekli bütün ayarlamaları yaptıktan sonra Sol ayağımız ile debriyaja sonuna kadar basacız.
2.Vitesimizi kalkış vitesi olan 1. Vitese takacağız ve kontak anahtarını (marş anahtarını) ön cama doğru çevirmek suretiyle aracımıza ilk hareketi vereceğiz.
3.Aracımızın bulunduğunu konuma göre Sol / sağ tarafa sinyal vererek önümüzden veya arkamızdan gelecek olan araçları uyarmalıyız.
4.Evet işin en ince ve en hassas noktası olan aracımızı harekete geçirmek için yapmamız gerek kavrama ayarının nasıl yapılacağınca sıra geldi bu kavrama noktası çok hassasiyet ve beceri isteyen bir iştir bu kadar hassasiyet ve beceri istemesine karşılık kullandığımız araç bu hassas noktayı yakaladığımız zaman bize bazı belirtiler bazı sinyaller verir bunları anlamak hiç zor değil .Bu hassas ayarı yakalamak için Önce aracımızı çalışır duruma getirip sol ayağımızla debriyaja sonuna kadar basıp vitesi 1. Taktından sonra (sağ ayağımız frenin üzerinde olacak ve el freni inmiş pozisyonda olması gerekli)Sol ayağımızı debriyaj pedalından yavaş yavaş kaldırmaya başlayacağız bu ayağımızı kaldırma işlemini yaparken kullandığımız araç bize bazı ip uçları aracın harekete hazır olduğuna dair bunlar sırasıyla şöyle sıralaya biliriz.

1.Debriyajdan ayağımızı çekince kavrama noktasına yaklaşınca Motorun sesi değişir normal rölanti sesinin dışında bir ses duyarsınız ve bu ses değişikliğini rahatlıkla anlaya bilirsiniz.

2.Direksiyonda normalde olması gerekenden fazla titreme olur

3.Devir saati olan arabalarda ise devir saatinin ibresi yerinde oynama yapar.

Bu yukarıda saydığım 3 maddeden hangisi sizin kolayınıza geliyorsa onu maddeyi kendinize baz alarak aracınızı harekete geçire bilirsiniz.

ÖRNEK: Bu konuyu okuyan bir sürücü adayı kendisine 3. Maddede yazan devir saatinin ibresinin oynamasını baz aldığını düşünürsek sürücü adayının yapması gereken .Sol ayağı ile bastığı debriyajdan ayağını yavaş yavaş kaldırmaya başlayacak ve devri saatinin ibresinin oynadığını gördüğü zaman ayağını debriyajda bulunduğu seviyede sabitleyecek hızlı ve seri bir hareketle ayağını fren pedalından kaldıracak ve seri bir hareketle gaz pedalına dokunacak(gaz verince arabadaki titreme bitecektir) ve bu sırada arabanın hareket ettiğini görecek yaklaşık 3-5 metre boyunca araba hareket ettiği zaman ayağını artık tam anlamıyla debriyaj pedalından kaldıra bilir.

Diğer maddelerde de aynı kurallar geçerlidir .Başka bir açıdan ise Debriyaj ve Gaz pedalını bir terazinin kefeleri gibi düşünün debriyajdan ayağınızı ne kadar kaldırıyorsanız bir o kadarda gaz pedalınıza basmanızda yeterli olacaktır ama şunu unutmayın debriyajdaki kavrama yarı çok hassas bir noktadır her arabada kavrama noktaları farklıdır.

Aracımız hareket ettirmeyi başardık ve aracımız yolda seyir halinde ve 1. Vitesle ortalama 10-15 metre kadar gittikten sonra aracımızın vitesini değiştirmemiz gerekecek bunu anlamak çok basit arabaya gaz verdiğiniz halde araba daha fazla hızlanmıyorsa ve motordan normalin üstünde ses geliyorsa artık vites değiştirmenin zamanı gelmiş demektir vites değiştireceğimiz zaman
1.Ayağımızı gaz pedalından çekiyoruz

2.Debriyaja sonuna kadar basıyoruz

3.Vitesimizi 2. Vitese takıyoruz ve ayağımızı debriyajdan biraz hızlı bir şekilde kaldırıyoruz ve hemen sonrasında aracımıza gaz vererek yolumuza devam ediyoruz

4.( 3-4-5) viteslere takarken de yukarıdaki sıraladığım maddeleri aynen uyguluyoruz.

5. Vites küçülteceğimiz yerlerde ise yine kurallar geçerlidir.

Yukarıda yazdığım konu maddeleri hepsi bir uyum ve ahenk için yapıldığı zaman güvenli bir sürüş elde edebiliriz aksi durumunda ise kontrolsüz ve hiç güvenli olmayan bir sürüşe sahip oluruz.Tabi araba kullanmak bu kadarla sınırlı değil bazı durumları ancak araç başında iken anlamak daha kolaydır.Kullandığımız araçta bulunan dikiz aynaları ise bize güvenli bir sürüş imkanı sağladığı için akan trafikte dikiz aynalarımızı mutlaka ama mutlaka her 3-5 saniyede bir kontrol etmeliyiz. Aksi takdirde etrafımızda bulunan araç ve yayaları zor durma sokarız ve altından kalkamayacağımız sonuçlarla karşılamak zorunda da kalabiliriz.
E.ARACIMIZI STOP ETTİRMEK
1.El frenini çekin (ayaklarımız fren ve debriyajda basılı olacak)
2.Vitesi boşan alınız.
3.Sinyallerinizi kapatın
4.Kontak anahtarını kendinize doğru çevirerek motoru durdurun
5.Yol durumuna eğimine göre vitesi 1 veya geri vitese takınız.

http://izmirmtsk.blogspot.com/





İyi Sürüşler…

192 yorum:

çok güzel bi anlatım emeğinize sağlık gerçekten işe yarayacak bilgiler paylaşımlarınızın devamını bekliyorum

çok sağolun çok açıklayıcı bir anlatım olmuş

işinize yarıyorsa ne mutlu bana demek emeklerim boşa gitmiyor.Tavsiyelerime uyarak bi çok arkadaşım ehliyet sahibi oldu.

hocam gerçekten çok akıcı bir dille konuyu anlatmışsınız tebrik ederim gerçekten işe yarayacak bilgiler benim işime yaradı ve faydasını gördüm umarım diğer arkadaşlarda faydasını görürler

anlattıklarınızı hayranlıkla okudum gerçekten güzel ele alınmış bie makale tebrikler

gerçekten güzel anlatmışsınız teşekkürler.

Amacım siz adaylara en iyi şekilde yardımcı olabilmek eğer verdiğim bilgiler işinize yarıyorsa ne mutlu bana saygılar.Bütün sorunlarınız için izmirmtsk@hotmail.com ekleyin yada mail gönderin

Aga herşeyi anladıkta vites değiştirirken ayağımızı gazdan tamamenmi alıyoruz ??? :D

ewt vites değiştireceğimiz zaman sırasıyla

1.Ayağımızı gaz pedelından tamamen kaldırıyoruz.
2.Debriyaja sonuna kadar basıyoruz.
3.Vistesimizi değiştiriyoruz.
4.Ayağımızı debriyajdan yavaşca kaldırıp gaz verip yolumuza devam ediyoruz

Çok saol çok iyi anlatıyorsunuz çok beğendim allah razı olsun...

Bu bilgilerin işinize yaraması beni çok mutlu ediyor başarılar !!!

16 yaşındayım ve burayı okuduktan sonra araba kullanmış kadar oldum.

:)(: Tşk bence şimdiden hazırlanmaya başlar ileride çok faydası olacak bu bilgilerin sana

Ama pratik yamadıktan sonra hiç önemi yok bence :D Pratik çok önemli xD

hocam ben babamın arabasıyla deneme yaptım ama bı turlu duzgun kaldıramadım yanu kalkarken araba sallanıor

Bu işi yapmak devamlı pratik ister elbetteki yeni başlayanlar ilk zamnalar zorluk çekecekler sende yeni başlayan biri olduğun için sende zamanla devamlı prartik yaparak bu işolur merak etme

çok güzel bir anlatım sergilemişsiniz emin olun çok işe yaradı. sandığım gibi zor bir iş değilmiş hatta çok kolay sadece biraz güven gerek sizin sayenizde başardım bunuda çok tşkler çok beğendim. Emeğinize sağlık.

işinize yaramasına sevindim umarım diğer kullanıcılarında işine yara

hocam anlatış tarzınızda sürüşünüzde süper. bilgiler için çok teşekkürler :)

Tuğçe Tşk ederim inşallah bu bilgiler ile 18 eylül sınavını beraber kazanacaz sana güveniyorum !!! :)(:

ben teşekkür ederim sizin gibi bir hocam olduğu için :)kazanıcaz hocam :)

Rica ederim ben birşşey yapmadım :) sen yetenekli ve kabiliyetli birisin :) bunu kendin başardın ben sadace yardımcı oldum azcık :)

yardımlarınız içinn çok çok çok teşekkürlerrr hocamm :)

Ricaederim nedemek tuğçe :) hepsini sen yaptın

Merhaba Bn 15 Yasındayım Ve Babam Bna Şuan Sana Araba Kullanmak İçin Çok Erken Diyor. Bn Buna Katılmıyorum Ve Arabayı Kontrollü Bir Şekilde Sürmekİstediğimi Söylüyorum Ve Aynı Tepkiler Devam Ediyor :) Bazen Anneme Baskı Yaparak Söyletiyorum Ve Yine Aynı Tepki Nicin Böyle Yaptığını Soruyorum Ve Şu Tepkiyi Verior Arabanın Tüm Bakımlarını Yaptırdım Ve Arabanın Biraz Daha Eskimesini Yani Kullanmasını Söylüordu Bn de Arabanı Yemicem Diodum Ve Susuodu :) Ne Yapmalıyım İzmir Mtsk ? Bir Büyüğüm OlarakSize soRayım Dedim Ve Bir de Ne zaman Arabayı Kullandırtmayı Öğreteceksin Diorum Ve Şu Cevabı Verior 19 Yasında Diresksiyon Tutarsın 20 Yasında Tam Olarak Örenirsin Dior :( Bnse 1 Sene Daha Bekleyip Tekrar Söyleyeceğm Artık Vermezse Çabucak Büyüyüp (Yaş Olarak) EHLİYET Falan Arabayı Onun Elinden Alıcam :)

Güzel kardeşim çok dertlisin :) ben bu araba kullanmaya istanbulda 14 yaşında bizim mahalleden bir abimizin otoparkı vardı orada arabaların içini temizleyerek başladım anlayacağın ben bu işi babamdan öğrenmedim sanada git bir otoparkta çalış demiyroum :) babanın korkusu şu olsa gerek ben bu işi bizim oğlan öğretirsem bu arabayı alır kaçar :) gibi bir düşüncesi olabilir haklı olarak ama eminim zamanı gelince babam sana bu konuda yardımcı olacaktır benden tavsiye fazla üzerine gidip babanı bunaltma bence şimdi motor trafik ilkyardım derslerine okuyarak trafik levhalarını öğrenerek başlaya bilirsin sonra bu öğrendiklerin hakkında babam ile paylaşırsın ve babanda bu oğlan gerçekten bu işe hevesli deyip sana yardımcı olmaya başlar diye düşünüyorum :) her türlü sorun için bana ulaşa bilirsin izmirmtsk@hotmail.com babanıza selamlar saygılar (bu işi ne kadar erken öğrenirsen senin için o kadar iyi olur)

babanın korkusu şu olsa gerek ben bu işi bizim oğlan öğretirsem bu arabayı alır kaçar :) gibi bir düşüncesi olabilir


Aynen Babam Anneme Bunu Da Söylemiş Annem De Bna Bunu Söyledi Ve Ben Araba Sürmek İstemediğimi Söyleyince Bir Oh Cekti Ama İnsan Kndi Malına Neden Zarar Wersin Suan Ewde Yedek Anahtar da War, Bn Arabayı Kullanmayı Biliorum Fakat Babama Tasdik Ettirmem Gerektiği İçin Baskı Yapıorum Neden Kacırayım Ki Arabayı Bunları Söylemem Gerken Babama Bunları Söyleyemiorum :(

üzülme zamanı gelince baban sana bu konuda gerçekten yardımcı olacaktır biraz daha büyüyüp bilinçlenmeni bekliyor :) izmirdeysen gel yanıma ben öğreteyim sana

Ben Samsunda Oturuorum Keske Gelebilsem Üzgünüm. Ama Gercekten Söylediklerime Cevap Yazdıınız İçin Ve Bu Konuyla İlgilendiğiniz İçin Tesekkür EdErim

ricaederim ben burada sizlere hizmet vermek için burdayım her zaman bütün sorularına cevap vermeye hazırım

Abicim ben 15 yaşındayım.Bir senedir büyüklerim gözetiminde araba kullanıyorum.Ve gerzekten çok iyi araba kullanıyorum bunu büyüklerimde dile getiriyor.Dün babam bana artık sana güveniyorum istediğin zaman benden anahtar alabilirsin dedi fakat ben trafiğe çıkmaya korkuyorum ya kaza yaparsam diye napmalıyım ? :)

bana kalırsa sen hiç trafiğe çıkma ailen ne kadar iyi araba kullandığını söylese bile seni yeteri kadar tecrübe sahibi değilsin bu tecrübesizlik önce senin ve sonra çevredeki insanların malı ve canı tehlikede olacağını unutma ... Ama çok araba kullanma isteğin varsa ailenin gözteminde uygun yerlerde kullanmanı ve yaşın dolduğu zaman da ehliyet almanı tavsiye ederim kardeşim

Tamam abicim çok saol. yardımların için teşekkür ederim.

ricaederim ben her zaman burdayım :)(:

Way bea Bnim Babam daha hala Direksiyon tutturmadı bu arada bn samsunda oturan 15 ysında olan cocuk :)

:)(: acele etme herşey zamanla olur kardeşim

etmiom zaten artık okullar acıldı daha bi işime yaramaz :)

sıkmacanını hafta sonu tatili var

Ewet eğer sonunna kadar basmassak balata dişlileri ayırmaz ve vites geçmez veya vites dişlilerinden sürtünme sesi gelir

merhabalar anlatışınıza ve samimi yorumlaranıza bayıldım.bende yeni yeni kullanıyorum arabayı ben farkında değilim ama hızlı sürüyormuşum babam öyle söylüyor:)benimde şimdilik tek korkum karşı yoldan kamyon ve benzeri büyük araç gelmesi henüz öyle bir durum olmadı ama olursa ne yaparım bilmiyorum:)birde kırmızı ışıkta durduktan sonra araba istop etmeden nasıl hareket ettirmem gerekiyor.

Sürücülüğe yeni başladığınız için elbetteki böyle korkularınız olacak bende ilk şöför koltuğuna oturduğum zaman bende korkuyordum ama emin ol bu korku gecici bir korku zaman içinde bu korkularını araç kullanarak yeneceksin.Şöyle düşün sen karşından gelen bir araca çarpmak istermisin elbette istemezsin emin ol karşından gelene araçta sanar çarpmak istemeyecektir :)(: Arabayı spot ettirmemek için debriyajı çok iyi kullanmak gerek bence sen ilk önce düz ve boş bir alanda debriyajın kavramasını çalışman ve öğrenmek gerek bunu için çok çalışmak lazım o ince hassa noktaya ayağını çok iyi alıştımalısın (Not: debriyaj ve diğer pedalları kullanırken topukların mutlaka yere değsin peddallar ayak ucunla bas)Kırmızı ışıkta durduğun zaman hemen vitesi 1'e tak ve sol ayağını ile yavaşca debriyajdan kaldır araba titremeye başladığı zaman ayağın debriyajın üzerinde kalsın sarı ışık yandığı zaman da arabaya önce gaz ver titreme gidecektir ve araba ufak ufak hareket edecektir bir kaç metre bu şekilde araba hareket ettiği zaman ayağını tamamen debriyajdan kaldırarak yoluna devam edebilirsin

çok teşekkür ederim zamanla korkularımı yenerim inşallah:)yorumlarınız çok faydalı oluyor emin olun izmirde olup sizden ders almak isterdim ama maalesef:((

Başak gösterdiğin ilgi için tşk ederim senin gibi duyarlı sürücü adaylarına ders vermek bende çok isterdim .Direksiyon başında olan korkular sadece işi bilmediğinizden kaynaklanmaktadır emin olun işi öğrendikçe daha zevk alacaksınız ve korkularınız yavaş yavaş bitecek emin ol ve kendine güven :)(:

siz böyle konuştukça kendime güven geldi tekrar teşekkür ederim.en fazla bir ay sonra kendine güvenen korkularını yenmiş bir bayan sürücü olarak ileti göndereceğim inşallah:)her ne kadar bayan sürücülere güven duyulmasa da ben kendime güveniyorum.çok fazla teşekkür sıkıcı olur bir müddet sonra ama yinede kendimi alamıyorum teşekkürler:))

Herşeyde zamana ihtiyaç vardır unutma emeklemeden yürümek olmaz .Bu iş zaman + pratik + güven ister eminim sende bu 3 unsur fazlasıyla var belli işin üzerinde düşmenden sürücü olmaya biraz daha alıştığın zaman şimdi içinde bulunduğun duruma gülüp geçeceksin emin ol ...Başak senden bir ricam olacak sınav sonuçlarını banada bildirirsen sevinirim saygılar :)(:

hocam ben elcın sıvastan yazıyorum babamdan ogrenıyorum yavas yavas araba kullanmayı dusuk vıtese alırken gaza basmamak yuksek vıtese alırkende gaz vermekmı gerekır hocam saygılar

vister yükseltmeden önce arabaya gaz vererek motorun devrini yükselttikten sonra debriyaja sonuna basarak vistes yükseltiriz.Vistes düşürürkenden hızımız azaldığı zaman yinden bulunduğumuz devre göre vistes küçültürüz :)

Ben Hiç Zorluk Çekmedim ÇÜnkü oto parkta çaLıştım kendi kendime öğrendim:)15 yaşındayım ve bir mofiyeli doğanım var.

Sürücülükte deneyim fayda etmez uunutma genÇ şöföR :)

Tşkler çok yararlı bililer :)

işinize yaramsına sevindim

anlatımlarınız çok güzelbende yeni başladım eşim öğretiyor.bu gün ikinci çıkışım.güzel öğrendiğimi söylüyor. peki ne zaman trafiğe çıkabilirim.kaçıncı çıkışımda
otobanda 3.viteste 80 de sürdüm.4-5 kilometre.ama trafik işaretlerini bilmiyorum.öğrenebileceğim bir site tavsiye edebilirmisiniz.kurallar daha önemli olsa gerek.şimdiden teşekkürler.

Akan trafikte araba kullanmanız için her gün pratik ve eğitim yapmalısınız bu süre sizin kabiliyet ve yeteneğinize bağlıdır.Bana kalırsa en kötü ihtimalle 8-12 ay arasında trafikte rahatlıkla araç kullana bilirsiniz.Sadece düz yolda araba kullanmak yetmez trafiğin bir çok çilesi var .Size tavsiyem trafiğe çıkacak pozisyona gelene kadar eğitimlerinize devam edin araç kullandıkça kabiliyet ve beceriniz zaman için mutlaka artış gösterecektir ve bir süre sonra güveniniz yerine gelecektik.
Diğer bir tavsiyem ise bu işi bilen bir eğitimciden almanızda ciddi anlamda faydası olacak .Trafik işaretlerini bu linkten takip edip örene bilirsiniz
http://www.elbistan.pol.tr/elbi/Trafik/trafik_isaretleri.htm

Diğer sorularınız için bana ulaşa bilirsiniz sizlere yardımcı olmak bana mutluluk veriyor size ve eşinize saygıla :)

saolun gerçekten güzel anlatmışsınız ama arbayı nasıl geri sürecegimi bilmiorumm bunuda ögrenmek isterim yaşım 16 ama hemen ögrenmek ve kullanmak istiyorum kızım ismii eliff

merhaba elif ilgin için öncelikle teşekkür ederim güzel bir konuya değinmişsin eğer sitemi ve konularımı devamlı takip ediyorsan senin için bu konuyu en kısa zamanda acacam

merhabalar..yarın direksiyon dersim var ve daha önce hiç araba kullanmadım.nasıl olacak bilmiyorum heycanlıyım yardım edinn lütfennn :(

yukarıda yazdığım makaleyi iyice okumanızı tavsiye ediyoreum mutlaka işinize yarayacaktır.Öncelikle kendinize güvenin ve sizlere anlatılanı çok iyi dinleyi anlamadığınız yerleri hocanıza mutlaka sorun yuada bu site aracılığı ile bana yazın ben elimden geldiği kadarıyla yardımcı olayım size

az önce geldim eve dersten hocam çok iyi olduğumu söyledi tek sorun direksiyonla fazla oynamam bunu nasıl düzeltebilirim?

alışana kadar bir süre böyle olur eğer sorun halen devam ediyorsa sol dirseğinizi kapı konsoluna sabitleye bilirsiniz yada ilk önce tek elle kullanmayı deneyin ...Birde direksiyona gereksiz müdahale yapmayın yani şu düz yolda giderken direksiyonu sabit tutun araç sağ / sola çekerse çok küçük hareketle direksiyona yön verin bir süre sonra düzeldiğini göreceksiniz

çok teşekkür ederm verdiğiniz bilgiler için..

merhabala ben Samsunda Oturan 15 yasındaki çocuk bnim durumumda hala bir gelişme yok :) :) fakatbn durumumdan cok memnunum serviste giderken bizim gördüğümüz hatalar yüzünden artık araba falan kullanmak istemiorum bu arada hocam isminiz nedir şu isminizi bi öğrenebilsek:) öyle hitap edelim size hocam

bu iş hemen olmaz biraz sabır ve zamana ihtiyacın var :) adımda mehmet

Bence de Mehmet Hocam Saolun Werdiğiniz Bilgiler İçin

ricaederim kardeşim her zaman yardıma açığım bu cumartesi yani 27 kasımda direksiyon sınavı var istersen bi büyüğün ile yakında bir sınav alanı varsa git oradaki atmosferi gör derim

hocam ben de bu haftasonu direksiyon sınavına gireceğim inş. Kursa kayıt olduğumdan beri yazılarınızı da dikkatle takip ediyorum ve çok yararlanıyorum. Verdiğiniz bilgiler ve emeğiniz için çok teşekkürler.

öncelikler gireceğiniz sınavda sizlere başarılar diliyorum ...Verdiğim bilgilerin işinize yaramasınıda az beni mutlu ettin sizlernde ricam sosyal paylaşım sitesi olan facebook prafilinizde 1 kere paylaşmanız yetecektir saygılar...

sade ve anlaşılır bir üslup ile anlatılmış teşekkür.

tşk ederim ilginizin devamını bekliyorum

Ben bu siteye 7 aralıkta girdim ve sizin yazdıklarınızı okudum. Gerçekten çok güzel bir anlatışınız var. Sizin anlattıklarınızdan yola çıkarak kafamda arabayı nasıl süreceğimi oluşturdum :) Babamında eğitimi altında arabayı kullanmayı öğreneceğimi düşünüyorum. Anlatımız için teşekkürler :)

paylaştığım bilgilerin gerçekten işinize yaramasına sevindim...Her türlü sorunuzu yanıtlamaya hazırım :)

makalelerinizi çoğunu okudum hepsi çok güzel anlaşılır bir dille yazılmış okuyan insanın anlamaması çok zor tebrik ederim başarılarınızın devamını dilerim

derya hanım ilginiz için tşk ederim faydalı oluyorsa ne mutlu bana :)

merhaba ben sürücü kursuna kayıt oldum cumartesi sınava gırdım ümitliyim o konuda bugunde direksıyon kursundaydım arabayı 1ssat kullandım ama ben duruşardadamı debriyajı kullanıcam????

buradaki konu başlığını okursanız sorunuzun cevabını bulabilirsiniz saygılar ve başarılar...


http://izmirmtsk.blogspot.com/2010/09/debriyaj-nasl-kullanlr.html

http://izmirmtsk.blogspot.com/2010/09/debriyaj-nasl-kullanlr.html

bu linki kopyalayıp tarayıcınıza yapıştırın debriyajın kullanılşması ile ilgili makalem var

sema hanım : izmirmtsk@hotmail.com ekleyin makalenin tamamını göndereyim size

arkadaşlarım herkezin bildiği gibi araba kullanmak incelik isteyen bir iştir bu işi öğrenene kadar çok zaman harcarız kafa patlatırız netice irtibariyle bu işi öğreniriz ama önemli olan bu işi ne kadar zamanda öğrendiğimiz ve öğrendiklerimizin ne kadarını kullana biliyoruz.Bir arabayı kullanmak için debriyaj pedalı ile aramız çok ama çok iyi olmalıki aracımızı trafikte dar yollarda sokak aralarında rahat rahat kullana bilelim.Öncelikler debriyajın nerde kullanmalıyız önce bunu bilmeliyiz

Debriyaj Ne zaman Kullanılır

1.Vites Değiştirirken (Vites yükseltmek veya vites küçültmek)

2.Yavaşlayıp Dururken

yukarıdadanda belli olduğu gibi debriyajın kullanım alanı çok az ama iyi bir sürüş için çok iyi kavramasını ve kullanmasını bilmeliyiz.

Debriyajı Hangi Durumda Nasıl Kullanmalıyız

Arabayı Kaldırırken : Aracımızın başına geçtik debriyaja bastık ve vitesimizi 1'e taktık el frenizimiz indirdik(sağ ayak ferinin üzerinde olacak aksi takdirde arabamız kaya bilir)çıkış sinyalimiz verdik arabayı yerinde kaldırmamız gerekiyor bu durumda debriyaj çok önemli bi yer kaplıyor debriyajın kavrama noktasını yakalayamadığımız zaman araba stop eder yeniden çalıştırmk zorunda kalabiliriz bunu için yapmamız gereken çok basit ip uçları verecem debriyajı kullanmak için

*Devir saati olan arabalarda debriyajdan ayağımızı yavaş yavaş çekecez (sağ ayak fren üzerinde olacak)ayağımız debriyajdan çekerken gözümüz devir saatinde olacak öylebir noktaya gelince devir saatinin ibresi yerinde ufak ufak oynama yapar ve araba titremeye başlar işte bu oynamayı ve titremeyi yakaladığınız zaman kavrama (rölanti)noktasına geldik demektir.Evet kavrama noktasını yakaladık ve ayağımız o noktada sabitlenmeki öyle hassas bir noktadaki ayağınız en ufak oynamada aracınız stop eder buna dikkat etmeliyiz.Ayağımızı bu noktada sabitledikten sağ ayağımız fren pedalından kaldırarak hızlı ve seri bir biçimde gaz pedalına basıyoruz aracımızdaki titremenin geçtiğini göreceksiniz (gaz pedalına sonuna kadar yüklenmeyin sanki ayağınızın altında yumurta varmış gibi gaz pedalına basın (Devir saatinde 2 veya 20 yazan yere gelene kadar gaz vermeniz yeterlidir.işin en hassas yerine geldik gaz verirken aracımıza arabanın yerinden hareket ettiğini hissedeceksiniz ve gaz vermeyi kesmeden ayağınızı yavaş yavaş debriyajdan kaldırmaya devam edin eğer bunu uygularsanız sorunsuz bir kalkış yapa bilirsiniz.


*Devri saati olmayan arablarda ise yine aynı şekilde ayağınızı debriyajdan kaldırın direksiyonda normalde olmasından daha fazla titreme olacak ve motorun sesi değişekcek işte bu nokta kavrama noktasıdır geresi yine yukarıda anlattığım gibi olacak


Not: Rampalarda araç kaldırmak içinde yukarıda yazdıklarım aynen geçerlidir.Bazı forumlar bloglarda görüyorum rampalarda el frenini çekerek kaldırın diye yazıyorlar bence saçmalık gereksiz bir uygulama gibi geliyor ...

Vites Değiştirirken Debriyajın Kullanımı
Vites değiştiriceğiniz zaman sırasıyla
1.Ayağınızı gaz pedalından çekin
2.Debriyaja sonuna kadar basın
3.Vitesinizi değiştirin
4.Ayağınızı debriyajdan yavaşca kaldırın
5.Gaz vererek yolunuza devam edin

teşekkürrr ederimmmm ama direksiyon hocası beynimi karıştırdıııı kırmızı ışıkta dururken ben direkk frene bastım gene durduuu buyuyunce anlarım=)

:) durmadan önce debriyaja basıp hemen arkasından frene basmamız gerek yoksa araba stop eder öksüz çocuklar gibi yolun ortasında kalırız...

:)))))))))ben bugun şoktayımm bana hocam debriyajı frenı gosterdı sonra haydi bakalım trafıgee resmen titredimmm=))kapıda araba olmasa hayatta ugrasmam bu işlerle yarın 8 te tekrar egıtım var soru işaretlerimi paylaşırım teşekkürr ederimmm

her zaman yardımcı olmaya hazırım Allah kaza bela vermesin

ya ben bişey diyecem önce debriyaj sonra frenle durduk yolda bekliyoruz mesela o bekleme esnasında ayagımız hala debriyaj ve frende olması gerekiyormu yada bırakmalımıyız arac yine sabit dururmu

tesekkurler cok guzel olmuş ellerıne saglık

mesela kırmızı ışıkta duruyorsun ...Eğer vistes takılıysa ayağın debriyajda olmalı aksi takdirde araba stop eder...ama durduğunuz yerde vitesi boşa alırsan debriyaja basmak zorunda değilsin.Fren meselesine gelince her zaman tedbir maksatlı ayağımızın frende olmasında fayda var

sitenizi bir arkadaşım tavsiyetti gerçekten arkadaşımın tavsiye ettiği kadar güzel bir site arkadaşım sayenizde direksiyon sınavını kazanmış inşallah bende sizin sayenizde kazanırım.

hocam çok iyi anlatm teşekkürler.. ben bişey sorcaktım. vitesi küçültürken sırasıylamı küçültmemiz gerekiyor yani 5de ise önce 4 snra 3 gibi mi yapmamz gerekiyor.. teşekkürler :)

Vites küçültürken sırasıyla düşürmenize gerek yok ... Mesela 5 vites'de 90 km hızla gidiyorsun yolun durumuna göre yavaşladın.Olmadık birşey çıktı karşına ve olması gerekenden daha çabuk bir şekilde 50 km hıza düştünüz o zaman vitesi direk 3'e takarak yolunuza devam eebilirsiniz...

ricaederim verdiğim bilgilerin işinize yaraması beni sevindiriyor sizden bir ricam olacak sitemi facebook profilinde 1 kerede olsa paylaşırmısınız birde destek amaçlı sponsor reklamlara 1 kere tıklamanız yeterli olacaktır

bnde yenı yazılacagım ehlıyet bu kadar seyı nasıl aklımda tutup uygulayacagım bılmıyorum tesekkur ederım acıklamalarınız cok ışe yara umarım .:D

paylaşım için teşekkürler.
çok yararlı bilgiler paylaşmışsınız

çok güzel sade ve anlaşılır bir dilde yazılmış tebrik ederim

hocam ben üç gündür direksiyon kursuna gidiyorum ama şimdiden gözüm korktu çünkü rampada kaldım bugün tesadüfen bilgisayardan araba kullanma tekniklerini ararken sitenizi gördüm ve tekrar tekrar okudum inşallah faydası
nı görürüm teşekkürler




















hocam

sizlerle paylaştığım bilgiler elbettteki işinize yarayacak bilgilerr .Anlatımda zor görünüyor olabilir ancak uygulamada o kadar zor bir şey değil takıldıüınız bütün konularda sizlere memnuniyetle yardımcı olmaya çalışa bilirim izmirmstk@hotmail.com 'dan bana ulaşabilirsiniz

arabalar hakkında herşey ..

2.girişimde 66 ile kladım ilkte 67 ile kaldım.bn kötü niyet olduğunu düşündüm.yazılı ilkti 97 95 92 ile geçmiştim.acaba kursu deiştirme şansım var mı?yoğun bi işim olduğu için pek çalışamamıştım ama direksiyon hocam baştan beri iisin demişti.2.kez kaldım lütfen cvp werirmisiniz kursumu değiştirme imkanım varmı??çok üzüldüm:( 2 üni bitirmiş birisi olsarak bi arabayı süremiomuyum diye kızıorum kendime.hep sınırda bırakıolar....
değiştirebilirmiyim????

slm melek öncelikle sınavlarda başarızı olmandan dolayı üzüldüm...Şunu unutma yazılı sınav tahsil meselesi ile ilgili tahsili iyi olan birisi yazılı sınavda başarılı olur ancak araba kullanmak birazda yetenek işidir.Kursu değiştirme imkanın var ancak bu senin açından iyi olmaz ciddi anlamda maddi zarara girersin.Yapman gereken kursu gidip kaydının silinmesini istersin ancak kurs muhtemelen senin kaydını silmeyecektir önelikle kursa olan borcunun kapatmanı isteyecektir ondan sonra kayıt silme işlemi gerçekleşir sende kaydın silindikten sonra başka kursa gidip açılan ilk döneme kayıt olabilirsin diğer bir yöntem ise hiç bir sınava girmeyip dosyayı yakarakta kaydını silebilirsin bu yöntemler sizin için zaman va maddi kayıp olacağını unutmayın .....Dİreksiyon hocanız her zaman sizin duymak istediğini söyler (ben hariç )ki moraliniz yüksek olsun iş böyle olunca sizde hocanız iyi deyince sizde rahatlıyorsunuz ve sonuç hüsran ile bitiyor ehliyete acil ihtiyacınız varsa ve kurs hocalarından memnun değilseniz özel ders alarak kendiniz yetiştire bilirsiniz... diğer sorularınız için izmirmtsk@hotmail.com ekleyin görüşelim

cvp için teşekkür ederim....gerçekten yetenek işiymiş:( bide heyecanımı yensem...ama ben bir kişiy 67 ile bıraqkmazdım.bırakacaksa 50 ile bıraksaydı keşke.3puan için uğraş dur şimdi.kurstanda soğudum acaip..allahtan araba sürmekten soğumadım:9acil ihtiyacım yok ehliyete ama araba alıcaktım kredi çşekicektim millet araba yapıo biz sürremioz yaaa:D
nyse 2 parmak sal debriyajı muabetine başlıcazz geene off off

Heycanınızı zaman içinde araç kullanarak yenebilirsiniz.Ayrıca araçta bulunan 2 komisyon üyesi sizlere not verirken müşterek not vermiyorlar ayrı ayrı sınav belgeleri var ellerinde 2 ayrı not verip ortalaması siz notunuz oluyor

Araba kullanmak için gerekli olan bütün temel bilgileri vermişsiniz elinize sağlık.

Rica ederim işinize yaramasına sevindim

hocam süpersiniz valla yaa çok güzel anlatmışsınız siden ders almak isterdim size nasıl ulaşa bilirim acaba

üstad şimdi arabamızı çalıstırdık attık 1 e sonra 2 ye attık karsımıza ısıklar çıktı ilk önce gazdan ayagımızı çekıyoruz sonra frene yavas yavas basıyoruz ve en son deb basıp bosa alıyorz bu söylediklerim dogrumu biraz açıklarsanız :)

Araba ile yolda gidiyorsunuz hızınız ile birlikte vitesinizi yükselttiniz ve yolunuza devam ediyorsuzunz vitesinizi 3 vites olduğunu varsayalım ve anayok üzerinde bulunan ışıklara yaklaştınız ve ışık kırmızı durmanız gerektiği aşikar bunu için öncelikle debriyaja basacaksınız hemen akabinde ise yavaşa frene basıp arabanızı yavaşlatıp durduracaksınız.Daha sonra vitesinize boşa alıp ayağınız frende bekleyeceksiniz ışık size yanınca 1. vitese takıp yolunuza devam edeceksiniz...

tek kelime ile süpper

hocam sitenizi bir arkadaşım tavsiye etti biraz inceledim arkadaşımın söylediği kadar güzel o kadar net bir şekilde anlatmışsınızki anlamamak mümkün değil sizden ders alan öğrencileriniz çok şanslı bence :)

merhabalar hocam.. 10 ay önce ehliyet aldım. Gittiğim kurstan da çok verim aldım. direksiyon sınavım falanda çok iyi geçmişti 96 puanla geçtim, ama gel gelelim hocalarımın sakın ara vermeyin soğukluk girer tavsiyesine uyamadım malum vaktim oldu araba yoktu, araba oldu işte çalışmaya başladım vs. şimdi de kapının önünde araba ben heryere yürüyerek giden bi insan olarak geçenlerde yakında oturan anneme kadar gideyim dedim sağ salim gittim geldim çok şükür ama sol bacağımı heyecandan resmen hisstmedim:) sadece şurda bi hatam oldu arabaların geçtiği işlek bir caddeye çıkarken çok zaman harcıyorum, biraz geride duruyom, gelen arabayı göremiyom, bide duruşlarda vitesi hemen bire almayı alışkanlık haline getirmediğimiz için 2 le kalkmaya çalışıyorum falan arabayı stop ettirdim, o biraz moralimi bozdu stres yapıyorum arkadan araba gelicek bekliycek kornaya basar heyecan yaparım falan diye... Bilgileriniz için çok teşekkür ederim bende bunları paylaşmak istedim..

Selam izmirmtsk...
Ben 16 yaşındayım...Önceden düz vites arabamız vardı ve 50 denemede 1 kaldırabiliyordum anlatımınız mükemmel çok teşekkür ediyorum öğrendim diyebilirim :)
Şu anda otomatik vites arabamız var ve çok rahat bir şekilde kullanabiliyorum.1 hafta içinde tekrar düz vites alıcaz kısmetse...
Artık sürmeye alıştım ve düz vites kullanamama korkusu var hadi kaldırmayı ve vites değiştirmeyi anladım sayenizde...
Kırmızı ışıkta debriyaj ve frene basarak durduk,vitesi boşa aldık,sarı yandı 1'e aldık,yeşil yandı yola devam edicez ayağımız debriyajda,aynı arabayı kaldırırken ki işlemi mi yapacağız yani debriyajtan yavaşça çekerken motor sesi değiştiğinde gaza basıcaz 10-15 metre gittikten sonra debriyajdan çekicez...Bu şekil mi acaba :) ?

Ewet güzel kardeşim yazdıklarımı okuduğun anlatışından belli ....Kırmızı ışıkta durudun sarı yandı vitesi 1 taktın aracın sesi değişene kadar ayağını debriyajdan kaldırdın yani kanrama noktasını yakaladın o andan itibaren sağ ayağını frenden kaldıracaksın ve gaza vereceksin ama gazı kesik kesik vermeyeceksin gaza bastığın zaman istikrarlı bir şekilde basacaksın araba harekete gececek ve sende ayağını yavaş bir şekilde debriyajdan kaldırmaya dewam edeceksin 10-15 metre gittikten sonra normal vites değiştirme işlemini gerçekleştireceksin

mrb ben 29 yaşındayım 3. vitese kadar gidebiliyorum ama bendede şu korku var duramam diye yani ışıkta veya ne biliyim herhangi bi durum oldugunda ben nasıl atlatcam bu korkuyu daha gerci ehliyeti gecdigimi bile bilmiyorum yeni girdim sınava yorumlarınızı bekliyorum tşkler :(

o kadar güzel anlatmışsınız ki.. helal olsun!
benim sorum; yokuş aşağı giderken ayağımız debriyajda mı kalmalı?
sürekli debriyaja basmak sorun yaratmaz mı?
şu debriyaj meselesini kafamda çok büyütüyorum da..
cevabınız için teşekkürler şimdiden...

Debriyaja basmak arabanın biraz daha seri gitmesini sağlar o yüzden rampadan aşağı inerken ayağımızın debriyajda olmaması gerekir ve vitesi boşa almamalıyız.aksine aracımın vitesde ve sağ ayağımız frenin hemen üzerinde kalmalı ...Deberiyajı kullanacağımız yerler bellidir zaten 1.araca ilk hareketi vereceğimiz zaman 2.vites yükselteceğimiz zaman 3.vites düşüreceğimiz zaman 4.yavaşlayıp duracağımız zaman debrijaı kullanacaz bunların dışında gereksiz yere debrijaı kullanmayacak debriyaja çok basmak baskı balatayı bitirir buda araç için hiç iyi bir durum değildir araçlarımn viteslerini değiştiremezsiniz ve yüksek masraf açar

kendi kulladığınız veya diğer araçların hepsini fren mesafeleri vardır bunu mesafeyi hesaplamak hemen olacak bir durum değildir bunu ancak sürekli araç kullanarak korkularınız yener ve fren kavramını anlarsınız yolun başıbda olduğunuz için bu tür korkularını< olması çok normaldi bunu kendi adaylarımda biliyorm korkusundan kursu bırakmak isteyenler aülayanlar tireyenler terleyenler gördüm ama hepsinin artık bir ehliyeti var ve araç kullanıyorlar bunu sen neden yapamayasınki :)

ÇOK FAYDALI VE ANLAŞILIR TEŞEKKÜRLER

bilgilerden faydalanmanıza sevindim

ben vıteslerı cozemadım

yuuppiiiiiiiiiii kazanmışım sınavı hocxam çok çok tşklerr sizede :)

ÇOK İSTİFADE ETTİM TEŞEKKÜRLER.EHLİYETİMİ ALALLI ÇOK OLUYO AMA DAHA HİÇ TRAFİĞE ÇIKMADIM.ARABANIN KOLTUĞUNA OTURUNCA KASKATI KESİLİLİYORUM.AMA KULLANMAYIDA ÇOK İSTİYORUM KENDİME GÜVENİYORUMAMA BU GRGİNLİGİ BİR TÜRLÜ YENEMEDİM....

bunu ancak devamlı araba kullanarak yani korkularınızı üzerine giderek başara bilirsiniz ... bir süre sonra güveniniz yerine gelecektir...

ya ben araba kullanmayı çok istiyorum en yakın zamanda da ehliyet alacağım ama trafiğe nasıl çıkarım diye hep korkuyorum

korkularınızın üzerine giderek bunu gerçekleştire bilirsiniz bunun içinde devamlı sürekli araba kullanmanız gerekecek bir süre sonra taşlar yerine oturacaktır.

merhaba sitenizi tesadufen gordum anlatiminiz icin tesekkur ederim..Ben yeni ogreniyorum araba kullanmayi kursa yeni baslicam sanirim calismak icin bi kac ay vaktim olacak..Bi sorum olucakti size arabayi durdururken once debriyaja sonra frene mi basiyoruz acaba ya da daha farkli durdurma sekilleri var mi esim o sekilde durdurmayi ogretti bana..

Şuna yürekten inandım ki,size direksiyon eğitimi verecek kişi,çok iyi bir sürücü değil,ders verebilme yeteneğine sahip olandır.

Her araba kullanmayı bilen direksiyon eğitimi veremez anlatmak anlatmak arasında çok fark vardır.Önemli olan sabır ve karşınızdaki insanın anlama kapasitesini anlaya bilmektedir ben bir direksiyon hocası olarak bütün adaylarıma aynı şekilde anlatmıyorum önce adayın anlama ve kavrana yeteneğini çözüyorum ve ona göre anlatım yapıyorum

bu gün direksiyon dersine girdim eve gelincede sizin anlatımınızı okudum inanınki
sürücü hocasından anlamadıklarımı sizin yazılarınızı okuyunca çok iyi anladım emin olun yarın sabah kendimden daha emin araba kullanacagım çok teşkürler

hımm bu arada cumartesi direksiyon sınavım var bana şans dileyin lütfen

Cumartesi günü direksiyon sınavım var.Arabam olmadığı için sözde direksiyon eğitimi veren birisiyle görüştüm.Araba kullanmayı az çok bilip bilmediğimi sordu.Ben de 3 gün eğitim aldığımı,az çok bildiğimi söyledim.Şahsına ait arabasıyla sınav güzergahına gittik.Arabayı kaldırırken debriyaj gaz ayarını yapamayınca,değerli direksiyon eğitimcisinden azar işittim.Bütün şevkim,hevesim kayboldu derken kendimi erken toparladım.Sonra kendileri yaptığı yanlışı farketmiş olacak ki,gaza getirme çabaları filan ama nafile..Belli ki arabasına zarar vereceğimden korkmuştu.Böyle insanlar nasıl bu işi yaparlar? anlamış değilim.

semra hanım yazılarımın işinize yaramasına sevinidim her türlü sorunuza cevap vermeye hazırım ve Cumartesi günü gireceğiniz direksiyon sınavında sizlere başarılar dilerim saygılarım...

herkes araba kullana bilir ama herkes araba kullanmayı öğretemez.Bu işin belli başlı kuralları vardır önelik sabırdır netici itibariyle hiç bilmeyen bir insana mekanik bir aracın kullanılmasını öğretiyorsunuz bu biraz bilgi beceri kabiley ve sabır isteyen iştir zaman zaman bizimde sinirlerimiz hırpalanıyor ancak bunu adaydan çıkartmak yanlış size tavsiyem işi bilen profesyonel kişilerden yardım almanız İZmir ilinde ikamet edenlere her türlü yardımcı olmaya çalışırım saygılar...

merhaba 10-11 eylulde direksiyon sinavina girecegim..Yazili sinavim guzel gecti toplamda 4 yanlisim var,gecen hafta direksiyon egitimine basladik,onumuzdeki gunlerde de akan trafikte egitim gorecegiz.benim merak ettigim su:kırmızı ışığa yaklasinca debriyaj-fren yerine,araci bosa alsak ve daha sonra fren yaparak dursak direksiyon sinavinda bir sorun teskil eder mi acaba direksiyon egitimi aldigim hoca sinavda bundan not kirilabileceginden bahsetti..tesekkurler..

öncelikle başarılarınızın devamını diliyorum.Kırmızı ışıkta durmak için olması gereken önce debriyaj sonra fren yaparak arabayı durdurmaktır.Sizin istediğiniz şekildede olur ama olması gerekenle arasında fazla bir fark yok arabayı boşa almak için ilk önce debriyajı kullanacaksınız ve vitesi boşa alacaksınız diğer türlü ise debriyaja basıp frenle durduracaksınız arada tek fark birinde ayağınız debriyajda diğerinde ise ayağınız boşta olacaktır.Ama şunu untmayın siz daha yeni adaysınız ve bu işte acemi olduğunuz göz önünde tutarsak benim sizde tavsiyem şudur.Aracınızı önce debriyaj sonra fren yaparak durdurmaktır çünkü araç durduğun zaman vitesini 1. vitese getirmek durumundasınız aksi halde arabaya ilk hareketi veremezsiniz ve acemilikte olduğu için boşta bekleyen arabayı vistesi 1e takmayı unutursak işte ozaman not kırarlar ama ayğınız debriyajda olursa vites aklınıza gelir birde sınav heycanı bu işin içine girince işler dahada bir karışıyor o zaman

hocam selamın aleyküm bir şey soracağım müsaitseniz sizin siteden araba kullanmasını kağıt üzerinde öğrendim sayılır 19 yaşındayım ve inanmıyacaksınız ama hayatımda araba çalışırken 1 kere ayağım depriyaja deydi :) o da boş alanda tabi abim sağolsun , sizin sitedeki yazıları okuyunca bir özgüven geldi kendime ehliyetim yok şuan her ehliyet araba muhabbetinde babam konuyu değiştiriyor sanki altında bmw var fiat doblo bizim araba milimi ne varmış onu bi kırdığımda 1 milyar küsür para gidecekmiş . şimdi hiç bişe umrumda değil 3 yıldır beni oyalıyorlar yetti canıma sabah yani 4 saat sonra kaçırmayı düşünüyorum.Yaylada kalıyoruz şuan kimse yok yolda yokuş yukarıda park etmiş , çıkarken zorlanmassam süreceğim arabayı belkide arabayı çarğacağım ama umrumda olmayacak , ilerde aşırı hız yapacam kaza yapacam umrumda olmayacak yani hocam hep bu babalar yüzünden aşırı hız yapıyoruz zamanında şevkimiz varken sürdürmüyorlar içimizde bir ukde kalıyor . Sonrada aşırı hızdan kazalar. Hocam size niye mesaj attığımıda bilmiyorum . Eğer kaza yapmassam bu yüzde yüz sizin sayenizde olacak . Şimdiden çok teşekkürler hakkınızı helal edin

Kardeşim öncelikle sana şunu söylemeliyim "SÜRAT FELAKETTİR" UNUTMA yapacağın bir kazada geride bir çok yaşlı göz kalacak ...AÇık söylemek gerekirse bende araba kullAnmayı araba kaçırarak öğrendim bir çok genç bu şekilde öğreniyor bana sorarsa arabayı kaçırma babanın rızası ile al derim.Araba kullanmanın beceri ve yetenek işi olduğuun unutma sürücülük işini bana kalırsa bir profesyonel kişi tarafından öğrenmelisin bu yüzden kısa süre içinde bir kursa yazıl ve bu ehliyet sıkıntısını ortasdan kaldır gerisi zamanla olacaktır.her türlü sorunu cevaplamaya hazırım

hocam slm direksiyon dersinde hocaların dikkat ettiği nedir neye göre bize puan verirler ve ben nasıl dönüş yapabilirim bilmiyorum direksiyon dersi daha 1 kere gördüm bana ne tavsiye edersiniz tşkler

öncelikle size başarılar diliyorum aşağıda verdiğim linkte konu başlıklarını incelersenz sizin için kolaylık olacaktır...


http://izmirmtsk.blogspot.com/2011/08/17-eylul-direksiyon-snav.html

selam hocam şuan hayatımda 2. kez bugun ayağım depriyaja deydi :) ve çok mutluyum arabayı parktan çıkartırken biraz sorun yaşadım geri geri giderken bi kaç kere istop filan ondan sonra rahat bir şekilde sürdüm tabi sizin yazılarınız sayesinde :) mehmet hocam gerçekten insan arabaya binince insanlığını kaybediyor :) arabayı ilk kaçırışımdı ve ibre 100 gördü ve hayatımdaki güzel adrenalinlerden biriydi 6 bucuktan 8 bucuga kadar sürdüm ve çok rahattım keşke daha önce arabayı kaçırsaydım diyorum ama olacağı varmış ve hocam ben arabayı kaçırmasaydım üniversite bitirene kadar araba süremiyecektim

hocam ilerdeki ehliyet sınavları hakkında bir bilginiz var mı ya da nereden öğrenebilirim ? yani başvuru tarihleri sınav tarihleri filan

Merhaba daha once araci bosa alip fren yaparak araci durdurma konusunda yazmistim ve ben sizin bahsettiginiz 1. yontemi kullaniyorum debriyaj-fren..Işıkta araci bosa aldigim icin aslinda yine 1'e takip devam ediyorum..Debriyaja ışıkta basip balatalari yipratabilecegimden bahsediyor kimileri..Bu arada bugun calismaya basladim yesil ışıkta stop ettirdim kalkarken moralim bozuldu :(( esim bu sekilde sinavdan kalabilecegimi soyledi daha cok calismam lzm haftaya direksiyon sinavi var..Bir bayan olarak cok cabuk kapamiyorum bana ogretilenleri :(

esim normalde cok sabirlidir ama bazen onun sabri bile tukeniyor dusunun yani :( o da iyi ogrenmemi istiyor ve cok destekliyor sagolsun..U donusu yaparken zorlaniyorum,2 ile donuyorum cogu zaman hafif frene basiyorum bi ayagim da debriyajda oluyo yavasladigim icin ama gaza basmakta gec kaliyorum dosunumu tamamladiktan sonra gaza basinca araba kalkmakta zorlaniyo gaz verince..sonra kontak anahtarini acarken arac dizel oldugu icin tek asamada kontagi cevirdigim zaman da (ki bu 2 saatlik calismada 2 kez oluyo maksimum)tepki aliyorum..İşin kotu yani yaptigim hatalari biliyorum ama zaman zaman tekrarliyorum..son olarak calismalarda 3. vitesin ustune cikamyorum tedrgin oluyorum..sinavda yol cok yogun degilse 3 ile gitmemin bi zarari olur mu acaba hani yol yogun degil neden basmiyorsun gaza gibi..Bi erkek gibi arac kullanmak istiyorum :(

Anladığım kadarıyl siz bu sürücülükü işine ciddi anlamda önem veriyorsunuz öncelikle bu azminizin ve başarınızın devamını diliyorum.Öncelikler sizlere sınav hakkında kim ne söylüyorsa ciddiye almayın neden? çünkü ülkemizde bilende bilmeyende konuşuyor.Ayrıca direksiyon sınavını bu kadar gözünüzde büyütmeyin derim devlet size 5 hak vermiş 1 olmazsa 2 olmazsa 3 hakda alırsınız bu dünyanın sonu değil hiç bilmeyerek ehliyet almaktansa biraz daha bilgi ve tecrübe kazanarak ehliyet almak sizin için çok daha önemli olmalı .Direksiyon sınavında komisyon üyelerinin dikkat ettiği belli başlı konu başlıkları var bunların en önemlileri

1.Direksiyon hakimiyetiniz (10 puan)
2.Kumanda panellerini kullanırken ki direksiyon hakimiyetiniz. (101 puan)
3.Heyecan ve sakinlik durumunuz (10 puan)

siz direksiyon sınavında direksiyonunuza hakim olun gereksin hareketlerden kaçının,kafanıza göre hareketlerde kaçının,mümkün olduğu kadar size öğretilen trafik kurallarına mutlak uymaya çalışınız.Şehir içi hız limitleri 50 Km. olduğu için şehir içinde 3. vitesten yukarı genelde adayları çıkartmayız .bunun nedenleri ise hız kurallarına uymak birde hızlı giden arabaya hakim olmak çok daha zor olduğu için yani güvenlik açısından :) eşinizi arabası dizel ise işiniz daha kolay olacaktır dizel motor güçlü motordur kaldırmakta zorlanmazsınız.Amaaa eşinizi arabası dizel kayıtlı olduğunuzu sürücü kursundaki araba benzin/lpg ise arabayı kaldırmakta zorlanırsınız size tavsiyem kursun arabasına ağırlık verin ehliyetinizi alınca kendi arabanıza geçer ve kısa sürede kendi aracınıza alışabilirsiniz.

Son bir tavsiye

bol bol pratik yapın ...

sınavınızda başarılar dilerim ve sınav sonucunu bizlerle paylaşırsanız sevinirim sayılar eşinize selamlar...

slm ben ev hanımıyım ve ehliyet alacağım inşallah araba sürmeyi biliyorum ama şehir içinde sürmeye çok korkuyorum ne yapacağım bilmiyorum yolda gayet güzel sürüyorum ne yapacağım bana yrdımcı olursanız sevinirim

Yanitiniz icin cok tesekkur ederim gercekten de soylediginiz gibi bu ise cok onem veriyorum ve hakkini vererek araba kullanmak istiyorum.Pratik yapmanin onemli oldugunu bugun daha cok anladim zira yesil ışıkta hic stop ettirmedim u donuslerimi rahat yaptim.Hatta esim sinavda da bu sekilde kullanirsam gecebilecegimi soyledi :) Her gun pratik yapiyoruz...Işıkta stop ettirme nedenimi de farkettik meger araba hareketlenmeden gaza basiyormusum debriyajdan yarim cekince arac hareketlenince gaza basiyorum ve artik stop ettirmiyorum :)Kurs aracinda aslina bakarsaniz daha rahat suruyorum arac dizel ve rolantisi yuksek oldugu icin debriyajdan ayagimi cektigim anda araba gidiyor gaza basmaya bile gerek olmuyor :)Aslnda haklisiniz ilk seferde almak zorunda degilim ama yapi olarak bana verilen isi en iyi sekilde yapmak isteyen biri oldugum icin 1. defada gecmek istiyorum ve ehliyeti aldiktan sonra hemen trafige cikmak niyetindeyim.Bu arada ben de egitimciyim :)Yazdiginiz kriterlerde fena sayilmam umarim guzel bi notla gecerim direksiyondan da ve sinav sonucumu burdan sizinle paylasirim..

İnşallah ilk seferde bu işi halldersiniz gönlümden geçen ve dileğim budur ama tekrar söylüyorum kendinizi bu kadar kazanmaya alıştırmayın ve benide yanlış anlamayın eğer ilk seferde olmazsa bu sefer ehliyete küsersiniz :) bunlar bizim yaşadığımız durumlar.Zamanınız daralıyor her fırsatta pratik eğitime önem verin.Hangi şehirde olduğunuzu ve direksiyon sınav pistinin nerede olduğunu bilmiyorum ama size tavsiyem direksiyon derslerinizi mümkün olduğu kadar sınava gireceğiniz parkuda tamamlamaya çalışın.

Diğer tavsiyem ;

Bol Bol Dur-Kalk Yaparak ayağınızı debrijanın kavrama noktasına alıştırın

Ara sokakları kullanarak bol bol direksiyon hakimiyetinizi geliştirin.

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Artık ev hanımlarıda son zamanlarda ehliyet için sürücü kurslarına başvurusu arttı bu çok güzel ve sevindirici bir durum kendi adıma çünkü bu işi yapmak gerçekten özen,itina,dikkat,beceri,yetenek ve cesaret isteyen bir durumdur.Öncelikle göstermiş olduğuunuz bu cesaretten dolayı sizi tabrik ederim.Şehir içinde araba kullanmaktan korktuğuunuz söylemişsiniz ve bu korkuyu yenmek istiyorsunuz bunun için yapmanız gereken tek şey korkularınızın üzerine gitmektir ancak bu şekilde bu korkunuzu yenersiniz.Benimde çalıştığım sürücü kursunda sizi gibi düşünen bir çok bayan adayım oldu ve hepsi ehliyet sahibi oldular aralarından bazılarıda trafikte aktif olarak araç kullanmaktalar.Sizde bol bol pratik yapın bir süre sonra korkularınızı yendiğinizi göreceksiniz sizde sınav sonucunu bizimle paylaşırsanız sevinirim.Saygılar

Ehliyetim olmadigi icin cok islek yollardan cekiniyorum zira bi hatam olursa sıkıntı yasayabilirim.Kurs araci ile onumuzdeki hafta imtihan pistinde calismayi planliyorum kursu arayip dediginiz gibi imtihan pistini de iyi bilmek onemli gercekten.Antalya'dan yaziyorum bu arada :)
Korkularin ustune gitmek en dogrusu, ben de adim adim trafige ciktim.Once bos arazi- kurs pisti-cok tenha yol-tenha yol.. derken az biraz trafigin oldugu yolda surmeye basladim ve yadirgamadim.

herşey tek seferde olmaz bazı şeyler için zaman gerekir araç kullanmakta böyledir zaman bağlı bir durumdur.Başarılarınız devamını diliyorum her türlü sorularınızı cevaplamaya hazırım

Bugun sinav yerinde en işlek saatte ve en işlek caddelerde araba kullandim :) akşam iş cikisi oldugu icin oldukca yogundu ve hic panik olmadim,o yuzden cok mutluyum..Bol bol selektor yaptim aradan cikan araclara yol benim uyarisinda bulunmak icin :D Sadece sinav yerini gecip eve gitmeye karar verdigimde kendime guvenip, kırmızıda stop ettirdim arkadakiler cok fazla kornaya bastiklari icin...Yoksa esim guvenip eve goturmemi istemisti:)
Kursumu da hic begenmedim sagolsunlar bi kere bile cikip sinav yerinde arac kullandirtmadilar ve aradigimda akan trafik egitiminin sona erdigini soylediler..Zahmet edip beni cagirmadilar bile..Mufettisin gelme ihtimaline karsi 1 kere bile devamsizlik yaptirmayan kurs,trafik egitiminde teftis korkusunu atmis olacak ki egitime cagirma zahmetinde bile bulunmadi..Anlayacaginiz bana arac kullanmayi kursum degil EŞİM ogretti..
Bu arada direksiyon sinavı gunu bi de acikogretim sinavi varmis ve bi ihtimal sinav ertelenebilirmis..Sonuclari da aciklamadilar hala aksam saat kac oldu..

E sınıfı ehliyet alanlardamı aynı bu şekilde kullanacaklar

hocam yarın direksiyon sınavına gireceğim dün test sürüşünde hiç iyi deildim ne kalkarken ne vites deişirken nede dururken trafik hocamda sen unutmuşsun kalırsın sen sınavda diyerek iyice beni soğuttu özgüvenimi kaybettirdi ayrıca heyecanda yapıyorum biraz ne olur bana yardım edin acil cevabınızı bekliyorum...

Merhaba esimle calismalarimin sonucunu aldim ve direksiyondan ilk sinavda gectim :) Her sey icin tesekkurler..Onumuzdeki gunlerde arabami alip,trafige akmayi planliyorum..

Öncelikle sınava giren bütün arkadaşlarıma geçmiş olsun geçenleri tebrik ediyorum geçemeyen arkadaşlarımda işin üzerine bir daha düşsünler istiyorum... Sınavda başarı sağlamanıza sevindim.Ancak size tavsiyem trafiğe çıkmak için acele etmeyin !!!

Trafige adım adım cikmayi planliyorum mesela ise 6 da gidiyorum esimi de yanima alarak saatin de cok yogun olmadigi saatte beraber gitmeyi planliyoruz..Once gece ve tenha saatlerde cikip calismayi dusunuyorum.Park etmekte sorun yasiyorum o yuzden park calismalarina agirlik vericem insallah..Trafigin yogun oldugu yerlere bi anda cikma taraftari degilim..Bu arada diger illerde komisyon nasil bilmiyorum ama antalyada oldukca katı..Bırakmak icin 1 hata yeterli oluyor direksiyondan bicok arkadasim kaldi malesef..Araya zaman girsin istemiyorum sogurum diye,sicagi sicagina adim adim kulanmaya baslamanin daha iyi oldugunu dusunuyorum kendi acimdan..

bencede fazla ara vermeden bu işin üzerine düşün kendinize olan güveniniz sizi kısa sürede srücü yapacaktır başarılarınızın devamını diliyorum... Sitwmize destek olmayı unutMayın saygılarımla...

Selam ben şu kısmı anlamadım.. ilk kalkışta önce debriyaja basıp vitesi boşa alıyoruz ardından yine debriyaja basıp vitesi 1'e alıp sonra marşa basıyoruz denmiş yukarıda.. öyle yapacağımıza neden debriyaja basıp direkt 1'e almıyoruz da önce sıfır'a sonra 1'e alıp sonra kontağı çeviriyoruz anlamadım..

hocam süpersiniz valla sizden ders almak isterdim

inanmıyorum yaaa gerçekten muhteşem bir anlatım tebrik ederim öğrencilerinizin yerinde olmak isterdim benim hocam hiç böyle anlatmıyor :(

cumartesi direksiyon sınavım var çok heyecanlıydım ama öyle güzel ve akıcı anlatmışsınızki inanın rahatladım kendime güvenim geldi çok ama çok teşekkür ederim sınavdaki hocamın siz olun istedim benim için büyük kayıp:(

Yazılarımın işinize yaramasına sevindim umarım bu direksiyon sınavında başarı sağlarsınız ve başarınızı bizimle paylaşırsanız sevinirim şimdiden sınava girecek bütün adaylara başarılar diliyorum...

sitemizi ve yazılarımızı takip eden arkadaşlar mail gönderiyorlar hangi şehirde olduğumu merak ediyorlar İZMİR ilinde ikamet etmekteyim :)

msn adresini verirmisin :D

Hocam, kendinizi acemilere adamışsınız; bunu kimse yapmaz. İyi bir sürürcü olarak ben de teşekkür ederim. Allah'tan ben bu sıkıntıları atlatalı çok zaman oldu. Dünyanın ekvator çevresini en az 10 kez turladım sayılır. Daha kimsenin kılına dokunmadım(iki köpek bir kedi hariç) Onlarada çok üzüldüm ama kurtarma şansım yoktu. Adaylara tavsiyem aracınızı tadında tuzunda ve zevkle kullanın.Sürat en sinsi düşmandır. Nezaket ve saygıyı elden bırakmayın. Aracınız sizden bir parçadır onu sevin ve iyi davranın. Yırtıcı hayvanlarla dalaştırmayın. Yayınlasanızda yayınlamasanızda teşekkür ederim.

Paylastiginiz bilgiler icin cok tsskletr hepsi cok faydali gerecekten. Benim sorum biraz daha frkli olacak ama daha onceden otm vites kullanyrdum simdi manuel kullanmaya basldm bgn seyir halindeyken vites gcrrken zorlandim be devir ibresi birden 6000e firladi nasil yaptigimi tam anlayamadim araca cok zarar vernismiyimdir sizce?Birde yogun trafikte seyir halinde nasil gitmek gerekir dur - kalk yaparken kaydir stop ettirme

devir saatini yükselmesi ciddi bir sorun teşkil etmez anladığım kadarıyla ayağınızı debriyajdan kaldırmadan gaz pedalına basmışsınız :) yoğun trafikte araç kullanmak için öncelikler devam kullanacağınız aracın debriyaj pedalına kendinizi alıştırmanız gerek ayak bir defa debriyaja alışınca gerisi çorap söküğü gibi gelecektir asıl önemli olan debriyajın çalışma mantığını öğrenmektir :)

güzel anlatım olmuş tebrik ederim

güzel anlatım olmuş tebrik ederim

oğlum admin ben sana uydummm arabaylan kaza etimmm ben senin boşluguna salıyamm

senn daha oyuncak arabaylan çalışırken ben uzayda araba sürüyordum got

Bloğunuzdaki paylaşımları Macbook servisi olarak çok sevdik. Paylaşımlarınızın devamını ve çalışmaşarınızda başarılar dileriz.

teşekür ederiz bukadar net olarak anlatmış oldugunuz ve özene özene araba sürme degil sanki arbayı sürüyorum gibi geldiği için anlatışınızdan dolayı bilglendirdiğiniz için teşekkürler

Hocam ben bir iki sey soracagim. Birincisi arabada kalkis yaparken ayaginizi debriyajdan bir miktar cektikten sonra gaza basmaya baslayin diyorsunuz ya bu benzinli arabalar icin gecerli mi yoksa dizel arabalar icin mi gecerli. Ikinci olarak normal yada u donuslerde arabanin vitesi hangi konumda olmali. Cevabinizi bekliyorm tesekkurler.

dizel ve benzinli araçlar içinde geçerli.

Sağa/sola/U dönüşü yaptığınız yere göre değişir ama genellikler 2 Vites ile dönülüyor

İyi geceler :)) Ben de 6-7Nisan 2013 sınavlarına gireceğim ve benim sorunum direksiyon hakimiyetimin olmaması dahası arabayı sürerken arabadan yola bakarak sürmeye çalışıyorum.Böylelikle şerit ihlali yapıyorum :(( Bu konuda ne yapmam gerek nelere dikkat etmeliyim yardımcı olurmusunuz?

hocam ağzınıza sağlık çok güzel anlatıyorsunuz yanlız heyecan heyecanımızı nasıl yenecegiz

Tek kelimeyle mükemmel bir anlatım.Bu konuda bir çok site dolaştım fakat gördüğüm kadarıyla bu site diğerlerinin toplamından daha iyi...Öyle anlatmışsınız ki 9-10 yaşındaki çocuk bile bunları okuduktan sonra araç kullanabilir...Bu arada her soruya ve yoruma cevap vermeniz ise şaşırtıcı fakat takdire şayan...Elinize yüreğinize sağlık...

Tek kelimeyle mükemmel bir anlatım.Bu konuda bir çok site dolaştım fakat gördüğüm kadarıyla bu site diğerlerinin toplamından daha iyi...Öyle anlatmışsınız ki 9-10 yaşındaki çocuk bile bunları okuduktan sonra araç kullanabilir...Bu arada her soruya ve yoruma cevap vermeniz ise şaşırtıcı fakat takdire şayan...Elinize yüreğinize sağlık...

Abi ben 14 yasindayim araba kullaniyorum kamyon falan karsima ciktiginda cok tedirgin olurum sence ne yapmaliyim bu yaz izmirdeyim

MÜJDE : Makedonya Üniversitelerin'de TIP , ECZACILIK , DİŞ HEKİMLİĞİ , FTR , ATT , PDR Ve Tüm Mühendislikler Sadece 4 BİN TL. ( DENKLİK VAR - YGS , LYS ŞARTI YOK ) Bilgi İçin Ekle Veya Ara 05437291767
www.facebook.com/bcanli02

Anlatiminiz son derece acik ama anlamakta zorlandigim bi yer var.Mesela aygimizi debriyajdan gazdan frenden kaldiririrken veya debriyaja gaza frene basarken her zaman yavas bi sekilde mi kaldirip indiriyoruz ?

Anlatiminiz son derece acik ama anlamakta zorlandigim bi yer var.Mesela aygimizi debriyajdan gazdan frenden kaldiririrken veya debriyaja gaza frene basarken her zaman yavas bi sekilde mi kaldirip indiriyoruz ?

Debriyaja ayak ucuyla sonuna kadar bastınız geri çekerken topuğu yere sabitleyip mi çekersiniz yoksa dizden çekerek mi ayarlarsiniz

Değerli sürücü adaya arkadaşlar direksiyon eğitiminde ve direksiyon sınavında başarılı olmanız için uzman eğitmenlerce hazırlanmış eğitim videolarımızın siz sürücü adayı arkadaşlarımızın çok işine yarayacağını düşünüyoruz.Bu eğitim videolarında araba kullanma ile ilgili bütün detayları bulabilirsiniz bu eğitim videolarında araba nasıl sürülü,araba nasıl kullanılır,iki duba arasına nasıl park yapılır,kolay park etme yöntemleri,paralel park,vites nasıl değiştirilir,vites nasıl küçültülür,vites ne zaman değiştirilir,debriyaj ne zaman ve nerede kullanılır gibi bilgilere ulaşabilirsiniz.

http://ehliyetsrcegitimvideolari.blogspot.com.tr/

https://www.youtube.com/channel/UCK3Rwm9_6Pnyjs0hyBKRWmQ

2016 Yeni Ehliyet Sınıfları ve Kullandıkları Araç Türleri video

https://www.youtube.com/watch?v=DSJfATGBzck


stajyer sürücülük ile ilgili bilinmesi gereken en önemli 5 madde video

https://www.youtube.com/watch?v=xYgbVuW9lQY


Aday Sürücülük Nedir ? Hakkında ki Bütün Soruların Cevabı Burada 2016 video

https://www.youtube.com/watch?v=V44kgUTF9mc


Akan Trafikte Araç Sollama ve Sollama Kuralları video

https://www.youtube.com/watch?v=63uFBM5gJnI

Araç kullanırken vites ne zaman ve nasıl değiştirilir video

https://www.youtube.com/watch?v=cxr1_vyUWyc


En kolay Debriyaj pedalı nasıl kullanılır video

https://www.youtube.com/watch?v=N6uOzLuHMsU


En kolay iki duba arasına park etme video

https://www.youtube.com/watch?v=7HPjYXDrVXM





sürücü adayları için hazırlanmış olan bu eğitim videoları siz değerli sürücü adaylarına çok büyük kolaylıklar sağlamakta.Bu eğitim videoları içerisinde araba nasıl kullanılır,araba nasıl sürülür,araba nasıl kaldırılır,vites ne zaman değiştirilir,vites nasıl değiştirilir,vites ne zaman kullanılır,debriyaj pedalı nasıl kullanılır,debriyaj ne zaman kullanılır,paralel park,duba arasına araç park etme,en kolay araç nasıl park edilir,ehliyet sınavından nasıl geçerim,direksiyon sınavından nasıl geçerim,rampada araba nasıl kaldırılır,yokuşta araba nasıl kaldırılır,stop etmeden araba nasıl kaldırılır gibi bilgilere bu kanala üzerinde ulaşa bilirsiniz daha fazla eğitim videosu için

http://ehliyetsrcegitimvideolari.blogspot.com.tr/

blog sitemizi ziyaret edebilirsiniz

facebook hesabımız içinde

https://www.facebook.com/direksiyonogretmeni

YouTube Kanalımız

https://www.youtube.com/channel/UCK3Rwm9_6Pnyjs0hyBKRWmQ

Meraba yarin direksiyon sinavim var kirmizi isikta duruyorum daha sonra kalkis yapmak istedigim esnada araba istop ediyo sirasiyla napmam gerektigini soylermisiniz simdiden tesekkurler

Çok Saolun Gerçekten Normalde Dersteyken Bu Kadar Anlamak Çok Zor Sizin Anlatım Şekliniz İnş Yardımcı Olucak Yarın Ki Sınavımda Umarım Geçerim.

Çok Saolun Gerçekten Normalde Dersteyken Bu Kadar Anlamak Çok Zor Sizin Anlatım Şekliniz İnş Yardımcı Olucak Yarın Ki Sınavımda Umarım Geçerim.

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More