Google Plus +1

Bu Blog'da Ara

14 Temmuz 2010 Çarşamba

Ehliyet Alma Kolaylaşıyor



Belkilde dünya üzerinde ehliyetin en kolay alındığı ve verildiği ülkelerden biride TÜRKİYE olsa gerek.120 tane soruyu ezberler sınav turunu atacak kadarda şöförlüğün olsun ehliyetini alabilirsin işte bu kadar basit .Bence bu işin bu kadar basit olmaması gerektiğini düşünüyorum zaten hep böyle olduğu için trafik kazalarının en çok olduğu ülkelerden biriyiz.Bunu enaz indirmek için öncelikle ehliyet almanın şartlarını ağırlaştırmak gerek ve sonrasında sürücü kurslarında verilen eğitim yüksek seviyelere çıkartılması düşüncesindeyim.Bizler böyle düşünürken yetkili kişiler ehliyet almayı daha nasıl kolylaştırırız diye düşünüyorlar aşağıdaki makale daha açık bi şekilde herşey yazıyor yorumunu sizlere bırakıyorum

Türkiyedeki Trafik kazaları İstatislik Bilgileri OKU

Milli Eğitim Bakanlığı'nca Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği değiştiriliyor. Yönetmelik değişikliğiyle kursiyerleri zorlayan motor dersinin saati azaltılacak, dört dönem olan sınav hakkı beşe çıkarılacak.


Hazırlanan taslağa göre, mevcut uygulamada il bazında yapılan MTSK sınavlarının taslakta, KPSS ve üniversite sınavları gibi “merkezi sistem sınavı” şeklinde yapılması öngörülüyor.


Taslağa göre; MTSK sınavları internet üzerinden “e-sınav” olarak da yapılabilecek. Merkezi sistem sınavları için katılımcılardan “ücret” alınabilecek.


Sınavlara katılan ancak “beş dönem” sonunda başarısız olanlar, ücretlerini ödeyip yeniden kurslara kayıt yaptırabilecek. Mevcut yönetmelikte ise bu süre “dört dönem” olarak belirtiliyor.



Taslakta; otomobil, minibüs ve kamyonet kullanacakların aldıkları (B) sınıfı sertifikaların ders saati sayısı da azaltıldı. Halen yürürlükte olan motor dersi, “araç tekniği” dersinin içine alındı.



Trafik ve çevre bilgisi dersinin saati 35’ten 24’e indirildi. Mevcut yönetmeliğe göre, (B) sınıfı sertifika için trafik ve çevre bilgisi 35, ilkyardım 12, motor ve araç tekniği bilgisi dersi 16, direksiyon eğitimi 20 saat veriliyor.



Taslakta ise (B) sınıfı sertifikalar için trafik ve çevre bilgisi dersi 24, ilk yardım dersi 12, araç tekniği bilgisi dersi 8 ve direksiyon eğitimi dersi 20 saat olarak belirlendi.



Kamyon, çekici ve otobüs kullananlara verilen C, D ve E sınıfı sertifikaların kurslardaki trafik ve çevre bilgisi dersi 35’ten 24 saate indirilecek.

ALINTIDIR

3 yorum:

size katılıyorum ülkemizde ehliyet almak çok basit ve insan canız çok ucuz şiddetli önlemler almamız gerekiyor

Bu haber tamamen yalandır. MTSK yönetmeliğini okuyunuz zaten 4 değil 5 sınav hakkı vardır.
ayrıca merkezi sistemdir. Ders sayılarında da herhangi bir düşme yoktur. böyle bir kolaylaştırma değil ehliyet alabilmek MEB 2010-2014 stratejik planına göre dahada zorlaşacak arkadaşlar haberiniz olsun

mrb ben uyuturucu kullanmak ve temin etmekten 33 ay hukum giydim ve cezami infaz ettim simdi ehliyet almak istiyorum sizce sorun cikarmi

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More