1.Öncelikle geri manevra yapacağımız yere geldiğimiz zaman ilk olarak etrafımızı kontrol etmeliyiz.
2.Vitesimizi geri vites konumuna getirecez.
3.Daha sonra resimde gördüğünüz şekilde arkamızı döneceğiz ve sağ kolumuzla sağ koltuktan (sarılarak) destek alacağız.
4.Ayağımızı debriyajdan yavaş yavaş kaldıracaz arabanın kendi kendine hareket etmesini sağlayacaz yani yarım debriyaj ile rölanti pozisyonunda hareket etmeye başlayacaz.Bu durumda arabaya gaz vermeye gerek yok eğer düz yolda geri manevra yapacaksan eğer rampada yapacaksak gazdan biraz yardım alabiliriz.
5.Aracımız harekete geçtiği zaman mümkün olduğu kadar yavaş hareket etmeliyiz.Aksi halde geriye doğru gittiğimiz için şaşırmamız hata yapmamız daha kolay olacaktır.Bu hataya düşmemek için yavaş hareket ediniz.
6.Aracımız harekete geçtiği zaman direksiyonumuz ile mümkün olduğu kadar oynamamalıyız çünkü geri manevranın en ince kuralıdır geri giderken arabaya hakim olmak yeni başlayanlar için çok zor olacakdır.
7.Diğer önemli bir kural ise herkezin yanlış bildiği bir kural geri manevrada bu kural çok önemlidir .Bu kuralı unuttuğumuz zaman geri manevramızı tamamlayamayız.Kural Şu ; Geri manevrada geri geri ilerlerken aracımızın nereye gitmesini istiyorsak direksiyonumuzu o yöne doğru çevirmeliyiz.Yani Aracımızı sağ tarafa doğru yanaştıracaksak Direksiyonu sağa Eğer sola tarafa doğru gideceksek direksiyonumuz sola çevirmeliyiz yani düz yolda giderken nasıl sağa dönerken sağa sola dönerken sola çeviriyorsak geri giderkende kural aynıdır değişmez.
8.Döneceğimiz noktaya geldiğimiz zaman ne tarafa doğru döneceksek direksiyonumuzu o yöne çeviriyoruz ve istediğimiz.Yöne doğru aracımız yön alacaktır.
9.Geri manevra yaparken kesinlikle önümüze dönüp bakmak yok.
Örnek : Mesela yol üstünde sağ tarafta durdunuz ve yine sağınızda olan ara sokağa geri geri yanaşmanız gerekecek.Geri vitese taktınız arkanızı döndünüz ve geri manevra yapacağınız ara sokağa yaklaştınız.ve sağa döneceğimiz için direksiyonumuzu sağa çevirecez ve aracımız sağa doğru yön alacaktır.Aracımız sokak içine girmeye başladığı zaman direksiyonumuzu o şekilde sabit tutacaz ve aracımız gittiği yönü göreceğiz gerekirse biraz daha sağa veya sola çevirerek aracımızı istediği yöne gitmesini sağlayacağız.Aracımız sokağa girdi…. Burası çok önemli hemen aracımızı sağ dış dikiz aynasından bakarak kaldırama ne kadar yanaştığımız göreceğiz ve ona göre aracımıza yön vererek kaldırama doğru yaklaşacaz veya biraz daha uzaklaşacaz.Kaldırama yeteri yaklaştığımız zaman direksiyonumuzu sola doğru çevirerek aracımızı düzeltip duracağız… (Aşağıdaki Resme bakarsanız ne demek istediğimi daha net anlayacaksınız.)
Sağa veya sola yanışırken dikiz aynasından baktığımız zaman göreceğimiz görüntü aşağıdaki resimde olduğu gibi olmalı...
4 yorum:
teşekkürederim güzel anlatım işime yaradı :)
www.ehliyetvideo.com ,en iyi ehliyet sitesi,ehliyet videolu dersler,motordersi videolau
anlatım,ilkyardım dersi videolu anlatım,trafik dersi videolu anlatım,ehliyey ders
videoları,araba nasıl sürülür video,rampada araba nasıl kaldırılı video,yokuşta araba
kaldırma video,yeni direksiyon sistemi video anlatım,direksiyon sınavından nasıl
geçerim,ehliyet sınavından geçme ip uçları video,ehliyet videoları
arkadaslar siz siz olun geri giderken elinizo koltuga dayayip basinizida arkaya cevirmeyin bunu rahatlikla sag sol dikiz aynasindan yapabilirsiniz..
Geri manevrada arkaya bakmakta nareden cikti bilgiler iyi ama arkaya bakmak yanlistir dikiz aynalarini kullanmak zorunludur!!!
Yorum Gönder