Google Plus +1

Bu Blog'da Ara

12 Temmuz 2011 Salı

30 Temmuz Direksiyon Sınavından Geçmek

Sayın adaylarımız daha önceki direksiyon sınavlarında bir çok kez direksiyon sınavından nasıl başarı sağlayacağınızı defaslarca anlattım ve konular hakkında siz değerli adaylarımızda bir çok kere teşekkür mailleri aldım önümüzdeki hafta yani 19 Temmuz 2011 tarihinde ehliyet yazılı sınav sonuçları açıklanacak bu sonuçlara göre 3 dersden başarılı olan arkadaşlarımız direksiyon sınavına girmeuye hak kazanacaklar.Direksiyon sınavına girek olan adaylara bir kaç küçük tavsiyem olacaktır bo konuyu okumalarında fayda olduğunu düşünmekteyim.

DİREKSİYON SINAVINDAN NASIL GEÇERİM


Arkadaşlar bildiğiniz gibi ehliyet kursunda teorik olrak 3 temel derslerden sınava girip başarılı olan adayları birde direksiyon sınavı beklemekte.Bu sınavdada diğer sınavlarda olduğu gibi geçer not olan en 70 almnız gerekir.Tabii bazı arkadaşlarımız küçük yaşlarda imkanları dahilinde araba kullanmayı bir şekilde öğrenmiş olanlar var ancak bu arkadaşlarımız kadar şansı olmayan hiç araba kullanmayan arkadaşlarımızında sayısı gerçekten çok fazla zaten sınavlardada en çok bu arakdaşlarımız zorlanmakta ama kabiliyetli olan öğrenme azmi ile derslere katılan arkadaşlarımız kısa sürede sınavı gececek kadar bazı beceri ve kabileyetler kazanıyor elbette bu kazadıkları kabiliyet ve beceriler ilk etapta trafiği çıkmaya müsait olmasa bile bir süre daha çalışmadan sonra rahatlıkla trifkte araç kullnacak pozisyona glebilirler.Arkadaşlar şunu unutmayın gittiğinizi sürücü kursundaki sizde ders verecek hoca ne kadar iyi olursa olsun bilgi ve tecrübesi ne kadar yüksek olursa olsun dersi ne kadar iyi anlatırsa anlatsın şu bir gerçek eğitimlerde alacağınız sonuç sizin beceri ve kabiliyetiniz ile sınırlı olduğunu unutmayın.Bunun için başarılı olmanıza yardımcı olacak basit ama işe yarayan bi kaç konu başlığını sizlerle paylaşmak istedim eğer bu konu başlıklarına mümkün olduğu kadar uymaya çalışırsanız başarınızda o kadar artaaktır.




Öncelikle Direksaiyon hakimiyeti zayıf olan arkadaşlarıma bir kaç tavsiye ;



1.Kullandığınız arabada direksiyonu düz tutmakta zorlanıyorsanız eğer basit ama işe yara bi tavisye bizzat kendi adaylarımda ciddi anlamda başarı sağlandım



şöför koltuğunuza orturduğunuz zaman sol kolunuzun dirseğinikapını kolunun olduğu yere veya camın olduğu yere dirseğinizi sabitleyin ve o şekilde kullanmaya çalışın göreceksinizki direksiyon hakimiyetinde inanılmaz bir başarı sağlayacaksınız...



2.Vites değiştirirken direksiyon hakimiyetini kaybeden adaylarda yine sol kolunun dirseğini sabitleyerek burası çok önemli vites koluna bakmadan vites değiştirsinler aksi taktirde hakimiyetleri kaybolcaktır.



3.Fazlasıyla heyecenlı ve telaşlı olanlar ise çok fazla etkili olmayan sankinleştirici bir ilaç alıp direksiyon sınavına girer bilirler aksi taktirde heyecan korku ve telaşınız size hata yaptıracaktır ve sınav esnasında sizinle birlikte olan komisyon üyeleriniz yokmuş gibi davranmaya özen gösterin





yukarıdaki 3 maddeyi Direksiyon imtihanı kontrol formundan faydalanılarak yazdım çünkü en çok not bu 3 konudan kırılmaktadır...







16. Aracı harekete geçirmede, yavaşlatıp durdurmada, kumanda pedallerine yeterince intibak edemiyor. Vites değiştirme becerisi zayıf. Vites değiştirirken direksiyon hakimiyeti azalıyor, gözünü yoldan ayırıyor.





17.Genelolarak direksiyon hakimiyeti zayıf.





20.Aşırı derecede heyecanlı ve telaşlı bulundu. Bu haliyle dikkati dağınık görüldü
 
DİREKSİYONU NASIL DÜZ TUTARIM
 
DİREKSİYON TUTMA TEKNİĞİ VE DÜZ YOLDA İLERİ GİTME




İyi araç kullanmak direksiyon hakimiyetinden başlar. Araca hakim olmak için direksiyonu nasıl tutmalıyız? Nelere dikkat etmeliyiz? İdeal bir direksiyon tutuşu sağlamak için, direksiyona olan uzaklığımızı da iyi ayarlamalıyız. Direksiyon hakimiyeti için koltuğun doğru ayarlanması çok önemlidir. Yani, koltuğu direksiyona olması gereken en uygun mesafeye ayarlamalıyız.



Koltuğun pedallarla ilgili ayarının doğru yapıldığını varsayarsak. Koltuğunuza yaslanın ve kolunuzu direksiyonun saat 12 noktasına doğru uzatınız. Bu durumda bileğiniz direksiyonun saat 12 noktasına değiyorsa mesafe ayarınız tamdır. Bileğiniz daha ilerde veya daha geride kalıyorsa, koltuk arkalığını geriye veya ileriye doğru hareket ettirerek ideal ölçüye göre ayarlayınız.



Kollarımız direksiyonu tutarken, dirseklerden ne çok kırılmış ne de düz pozisyonda olmalıdır. Direksiyonu tutma pozisyonunda, dirseklerimizin açısı yaklaşık olarak 135 derece olmalıdır. Bu en ideal tutuş açısıdır.



1 – Direksiyon iki elle tutulur. Unutmayın! Acemiler direksiyonu tek elle tutar.



2 – Direksiyon simidini, 12 saat diliminin olduğu bir saat olarak düşününüz.



3 – Araç düz yolda saat 12 yönünde gider.



4 – Aracın direksiyonunu sol elinizle saat 9 noktasından, ( saat 8 ile 10 Aralığında ) sağ elinizle de 3 noktasından ( saat 2 ile 4 Aralığında ) tutunuz.



5 – Ellerinizi, avuç içleriniz 9 ve 3 noktasında gelecek şekilde direksiyonun üstüne koyunuz. Dört parmağınızı direksiyonun altına doğru kıvırınız. Başparmaklarınız direksiyon simidine paralel yukarıya doğru uzatınız. Bu şekilde direksiyonu hafifçe tutunuz. Direksiyonu sadece tutun, sıkmayınız. Direksiyon teknik olarak bu şekilde tutulmalıdır.



Direksiyonu kesinlikle üst ( 12) ve alt ( 6 ) kısımlarından tutmayınız. Direksiyonu üstten tutarak aracınızı kullanırsanız, herhangi bir nedenden dolayı, hava yastığının açılması durumunda, ilk olarak kolunuzun kırılacağını unutmayınız. Yine alt kısımdan tutma durumunda da aracınızda istem dışı ( Aracın hızlıyken birden bire kasise düşmesi, lastik patlaması gibi ) ani bir direksiyon hareketinde bileğinizin kırılma ihtimalini de göz önünde bulundurunuz.

Tepkiler:

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More