Google Plus +1

Bu Blog'da Ara

6 Kasım 2010 Cumartesi

izmir çocuk trafik eğitim pisti

İzmir Büyükşehir Belediyesi, okul öncesi ve ilköğretim okulu öğrencilerinin uygulamalı trafik eğitimi alabilmeleri için, Dr. Behçet Uz Rekreasyon alanı içinde Çocuk Trafik Eğitim Parkı'nı hizmete aldı. Çocuk Trafik Eğitim Parkı'nın açılışında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, trafik kazalarında Türkiye'nin başı çeken bir ülke olduğunu belirterek, trafik eğitiminin küçük yaşlarda verilmesi gerektiğini anlattı. Kocaoğlu, 'Sadece teorik düzeyde değil, hem oyun hem de öğrenme amaçlı bir eğitim süreciyle trafik bilinci verilmeli. Çocuklarımızın bunu bir refleks haline getirerek yaşam boyu kullanmalarını istiyoruz' dedi.



Yeni açılan pistte çocuklara verecekleri eğitimle bilinç düzeyini yükseltmek ve trafik eğitim parklarının sayısını daha da artırmak istediklerini kaydeden Kocaoğlu, 'Emniyet Müdürlüğümüz de trafik polisleriyle bize destek verecek. Trafik kazaları can almasın, insanlar artık engelli kalmasın istiyoruz' diye konuştu.

Kocaoğlu, daha sonra Trafik Eğitim dersliğinde öğrencilerle birlikte trafik eğitimine katıldı. Çocukların sevdiği çizgi film kahramanı Caillo'nun (Kayu) trafikle ilgili mesajlar verdiği çizgi filmini bir süre çocuklarla birlikte izleyen Kocaoğlu, eğitim pistinde akülü araçlarla sürüş yapan öğrencileri izledi.

Altındağ Dr. Behçet Uz Rekreasyon Alanı içinde kurulan Çocuk Trafik Eğitim Parkı, 2 bin 350 metre karelik alanda Trafik Eğitim Pisti, 250 metre karelik kapalı alan içinde 50 kişilik eğitim binasından oluşuyor. 38 adet sinyalizasyon sistemi, 150 adet trafik işaret levhası kullanılarak donatılan Çocuk Trafik Eğitim Parkı'nda yatay ve düşey trafik işaretlemeleri de yer alıyor. Parkta 5 ile 14 yaş gruplarının kullanabileceği toplam 11 adet minyatür akülü eğitim otosu ile çocuklar trafik kurallarını öğrenecek. Çocuk Trafik Eğitim Parkı'nda eğitimler, Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetim Şube Müdürlüğü'nce görevlendirilecek trafik polisi tarafından gerçekleştirilecek. Yıl içinde 15 bin öğrenciye trafik eğitimi verilmesi planlanıyor. Çocukların Trafik Eğitim Parkı'na ulaşımını İzmir Büyükşehir Belediyesi sağlayacak.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More