Google Plus +1

Bu Blog'da Ara

2 Ekim 2011 Pazar

Lastiklerde Nitrojen Hava Kullanma Faydaları

Neden Nitrojen? Çünkü lastik basıncının en iyi şekilde korunması, hareket eden lastiklerin soğutulması, daha düşük yakıt tüketimi sağlanması, lastiklerin uzun ömürlü ve oksitlenme süresince oluşan kayıpların düşük olması nitrojenle sağlanır. Nitrojenin hareketsiz ve patlayıcı olmayan bir gaz olması da yıllardır OTR lastiklerinde kullanılma sebebidir. Nitrojenin Avantajları Nelerdir? İnsanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki %21 oranındaki oksijen lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır. Çünkü oksijen lastiğin hammadde- si olan kauçuğa zarar vermekte- dir. Gerçek şu ki, lastiğin içerisin- deki oksijen, lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. “Oksijen ve nem – lastik katilleri” Tüm havalı lastikler; keşfedildikleri günden beri, “bozulma/tahribat veya kalitesini her geçen gün kaybetme” sorunuyla mücadele etmek zorunda kaldılar. “Lastik zayıflaması” maskesi altındaki bu bozulma bir kimyasal oksitlenmedir. Düşman OKSİTLENME! Oksijen molekülleri bu bozulmanın temel nedenidir, Nitrojenin içinde ne nem ne de oksijen olmadığından bu tahribat oluşmayacaktır. Nitrojenin Faydaları; * Lastik basıncı her hava şarttında aynı kalır. * Lastik basıncı her zaman doğru seviyede olacağından yola maximum tutunma sağlanır. * Sürüş konforu hissedilir derecede artar. * Yakıt tasarrufu sağlar. * Lastik/iç lastik ömrünü uzatır. * Yola tam tutunmanın getirdiği avantajla fren güvenliğini arttırır. * Lastik içerisinde oksidasyon (paslanma) olmaz. Kullanıldığı yerler; Nitrojen teknolojisi halen Formula 1 araçlarında, uçaklarda, indy car ve nascar yarışlarında, Amerika ve Avrupa ülkelerindeki tüm motorlu araçlarda kullanılmaktadır. (Michelin tavsiye eder) NİTROJEN HAVA’NIN FAYDALARI Sürüş konforu hissedilir derecede artar. Lastiğin sesini içeri vermez. Uğultuyu keser. Lastiğin hava basıncı aynı kalır. Sıcak ve soğuk havadan etkilenmez. On onbeş günde bir hava kontrolü yapmanız gerekmez. Aradan üç ay,altı ay geçse bile hava basıncı aynı kalır. Aracınızı uzun süreli garajda bıraksanız bile lastiklerin havası inmez. Lastiğin ömrünü uzatır. Lastiğin içinde oxidasyon olmaz. Lastiğin içinde yağlı su ve rutubet asla olmaz. Nitrojen hava hafif olduğundan %2 yakıt tasarrufu sağlar. Lastiğin ömrünü %30 ile %35 arası uzatır. Lastikteki ısıyı azaltır. Bu yüzden dönme direnci azalır. İçinde oksijen olmadığından yanmaz. Çevreye hiçbir zararı yoktur. Patlama esnasında hava ile şişirilmiş bir lastiğe oranla üç kat daha yavaş söner. Lastik ısınır, fakat genleşme olmadığından yola maximum seviyede tutunma sağlar.

0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More